Onderwerp: Planning Bruidstaart, goed zo?
Hallo,
Ik ga volgende week trouwen en mijn eigen bruidstaart maken. Zouden jullie even kunnen kijken naar mijn planning en eventuele op of aanmerkingen geven?
Alle suggesties zijn welkom!
Het wordt een taart van 4 lagen, ovaal. Ik gebruik marsefond, in de kleur ivoor met een relief erin.
Vullingen worden champagne creme en bosvruchtengelei. Bovenop komt een grote strik en om elke laag komt een parelrandje.
Planning:
Deze week in de avonden: marsefond kleuren en mengen
Zaterdag: Alle taarten bakken, vullingen maken, lussen strik en begin parels maken.
Zondag: Alle taarten bekleden, parels maken.
de taarten gaan dan in de vriezer ingepakt in huishoud folie en een vuilniszak. Om ze te vervoeren heb ik van die piepschuimen dozen. Onderweg naar Vlieland, ga ik ze op de boot proberen in de koeling daar te bewaren.
Op vlieland aangekomen (woensdag) zet ik ze daar weer in de koeling zodat ze langzaam kunnen ontdooien. Zaterdag ochtend haal ik ze eruit zodat ze op temperatuur kunnen komen en mijn taarten afwerk team de parels erop kan plakken en de taart kan stapelen en naar de locatie kan brengen.
Strik lussen worden van te voren gemaakt en op Vlie in elkaar gezet en parels worden van te voren gemaakt en heel voorzichtig vervoerd!
Dat is het plan. Moet het zo goed komen denken jullie?
Dank je!