1

Onderwerp: Planning Bruidstaart, goed zo?

Hallo,

Ik ga volgende week trouwen en mijn eigen bruidstaart maken. Zouden jullie even kunnen kijken naar mijn planning en eventuele op of aanmerkingen geven?
Alle suggesties zijn welkom!

Het wordt een taart van 4 lagen, ovaal. Ik gebruik marsefond, in de kleur ivoor met een relief erin.
Vullingen worden champagne creme en bosvruchtengelei. Bovenop komt een grote strik en om elke laag komt een parelrandje.

Planning:
Deze week in de avonden: marsefond kleuren en mengen
Zaterdag: Alle taarten bakken, vullingen maken, lussen strik en begin parels maken.
Zondag: Alle taarten bekleden, parels maken.

de taarten gaan dan in de vriezer ingepakt in huishoud folie en een vuilniszak. Om ze te vervoeren heb ik van die piepschuimen dozen. Onderweg naar Vlieland, ga ik ze op de boot proberen in de koeling daar te bewaren.
Op vlieland aangekomen (woensdag) zet ik ze daar weer in de koeling zodat ze langzaam kunnen ontdooien. Zaterdag ochtend haal ik ze eruit zodat ze op temperatuur kunnen komen en mijn taarten afwerk team de parels erop kan plakken en de taart kan stapelen en naar de locatie kan brengen.

Strik lussen worden van te voren gemaakt en op Vlie in elkaar gezet en parels worden van te voren gemaakt en heel voorzichtig vervoerd!

Dat is het plan. Moet het zo goed komen denken jullie?

Dank je!

2

Re: Planning Bruidstaart, goed zo?

ow, beetje lang verhaal. Hoop dat het duidelijk is.

3

Lijkt me een prima planning, maar ik zou een beklede taart niet in huishoudfolie in de vriezer doen! Het is verstandiger om elke taart in een taartdoos te zetten, met daar overheen een pedaalemmerzak en 'm dan in de vriezer te doen. Anders heb je kans dat ze gaat smelten :)

Groetjes Laura!

4

Hmmm, maar de grootste 2 passen nooit in een taartdoos en ook niet met taartdoos en al in de piepschuim doos.
En ook heb ik geen taartdozen.
Wat kan ik dan gebruiken?

5

Proberen taartdozen te krijgen hoor. Als je ze in zak houd heb je kans dat je je fondant er mee beschadigt met eraf halen.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

6

Maar de grootste taart is op z'n breedst 45cm?!?! Hoe ga ik die in hemelsnaam en in een taartdoos en in een piepschuimen doos krijgen??

7

misschien is het verstandig om wat extra marsefond mee te nemen, een ongeluk zit in een klein hoekje...

mijn taartjes kun je bekijken op: https://www.facebook.com/sjakkiestaarten
Ik ben in vorm! (Rond is een vorm, nietwaar?)

8

Ik zou ook proberen aan dozen te komen, gaat toch een stuk beter denk ik! Idd heb je kans dat je plastic aan je taart gaat plakken, met alle gevolgen van dien. En ik vervoer de grote taarten altijd in van die opvouwbare kratten.

Maar het gaat volgens mij helemaal goedkomen! Waar feesten jullie? Wij zijn er vanaf 25 juni, en gaan zondag weer weg. Zou het leuk vinden om ff te kijken naar jullie!! En de trouwlocatie?? Wij zijn in het armenhuis getrouwd, het was te winderig voor het strandhuisje!
Ik wens jullie iig een hele fijne dag, en hoop op goed weer, dan hebben wij het ook!!

Veel succes met de taart!!

Groetjes.....Laura

begrijp ik nou goed dat de taart vanaf woensdag in de koeling staat en zaterdag pas wordt gegeten?
is wel heel lang...

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

10

tipseytaartje schreef:

begrijp ik nou goed dat de taart vanaf woensdag in de koeling staat en zaterdag pas wordt gegeten?
is wel heel lang...

Ja dat klopt. We gaan woensdag naar Vlieland en neem de taarten bevroren in piepschuimen dozen mee dus blijft wel lang bevroren.
En daar laat ik het in die dozen in de koeling. Kan het gewoon heel langzaam ontdooien.

11

@ Laura: had je me ook gemaild een tijdje geleden? We trouwen op vrijdag voor de gemeente in het oude raadhuis maar dat is niks bijzonders. Zaterdag trouwen we om 14.30 in de kerk. Aansluitend hebben we de taart ook in de kerk zo rond 16.00. Kom maar even kijken hoor!
Diner en feest hebben we in Seeduyn en daarna Badhuys!

@sjakkie: was idd van plan wat extra marsefond mee te nemen en mn pearl mold.
Iemand anders nog dingen die ik moet meenemen voor het geval dat?

Moet nog maar even kijken of ik aan zulke grote dozen kan komen. Ga vanavond naar de Sligro dus zal daar even kijken.

ALlemaal bedankt voor het reageren en nog meer tips/suggesties zijn altijd welkom!

12

tips en suggesties heb ik niet maar inderdaad woensdag mee nemen en zaterdag eten is wel erg lang voor een bruidstaart en je moet ook niet vergeten ze zijn best wel snel ontdooid.

Mvg Claudia
Ik begin mijn dieet altijd op dezefde dag. Morgen!!!

13

Zelfs in een piepschuim doos? Dat isoleert wel heel goed nl.
Maar ja, wat kan ik anders doen. De taart is dan al een tijdje onderweg dus weet niet of het wel een goed idee is om m dan weer in de vriezer te doen.
Ik weet trouwens ook niet of ik het in een vriezer zou kunnen doen. Dat zou ik even moeten navragen.

14

Is er niet iemand (van je taart afwerk team) die de taarten later mee naar Vlieland kan nemen?

Voor wat betreft de grote van de taartdoos zou je ook de zijkant van twee dozen (of vier maar dan twee zijkanten) af kunnen knippen en ze over elkaar heenschuiven, als je begrijpt wat ik bedoel.