Onderwerp: 3D Trein
Aangezien mijn zoontje dit weekend 2 jaar wordt, heb ik heel lang nagedacht over wat voor taart ik moest maken. Ik heb een beetje rondgekeken in de webshop en kwam toen een bakblik tegen voor een 3D trein. Hartstikke leuk en het leek me erg makkelijk. Dus ik heb het blik gekocht en ben gisteren een de gang gegaan met een proeftaart.
Wat een rampenplan. Zo heel makkelijk als het eruit ziet, is het absoluut niet. Het begon al met het bakken. Twee bakblikken tegen elkaar aan....touwtje erom en in de oven. Na een kwartier kwam het aan het prikgaatje aan de bovenkant er allemaal uit en binnen no-time zat mijn hele oven onder. Toen de taart uit het blik halen. Dat was ook niet zo makkelijk. Ik ben vrij ongeduldig, dus ik wilde meteen het resultaat zien. Niets af laten koelen...eraf met die zooi. Tja, toen trok ik dus de halve taart stuk. Maar...nog geen ramp, met botercreme plak ik dat weer aan elkaar en dat komt goed. Zo gezegd, zo gedaan. Taart gevuld, de delen geplakt met botercreme en ik wilde dit keer eens geen marsepein gebruiken, maar gaan spuiten. Nu dacht ik dat ik daar een ondergrond voor moest gebruiken, dus ik heb eerst de hele taart afgestreken met botercreme. Toen begon de taart al in te zakken en naar 1 kant te leunen. Vervolgens vol goede moed gaan spuiten en na een uur, zakte mijn hele taart in elkaar en de icing droop van de botercreme af en ging smelten.
Taart 1 kon dus meteen de prullenbak in. Vol goede moed gisterenavond taart nummer 2 gemaakt. Een hele nacht laten afkoelen (die fout met het meteen uit het bakblik halen, maak ik nooit meer) en vanochtend het resultaat bekeken. Het ging niet makkelijk, maar ik heb de taart heel uit de blikken gekregen.
En bij deze het resultaat...

Sorry voor de vele foto's maar ik kon niet kiezen.
Graag jullie oprechte mening.....is dit mooi genoeg voor een kinderfeestje. Ben zelf nogal kritisch en ik ben er nog niet helemaal zeker van of het goed genoeg is. Voor zijn verjaardag wordt er trouwens meer snoep op de taart geplakt, komen er nog twee wagonnetjes bij en maak ik een ondergrond compleet met rails.
Groetjes,
Nanda
Nanda