1

Onderwerp: 3D Trein

Aangezien mijn zoontje dit weekend 2 jaar wordt, heb ik heel lang nagedacht over wat voor taart ik moest maken. Ik heb een beetje rondgekeken in de webshop en kwam toen een bakblik tegen voor een 3D trein. Hartstikke leuk en het leek me erg makkelijk. Dus ik heb het blik gekocht en ben gisteren een de gang gegaan met een proeftaart.

Wat een rampenplan. Zo heel makkelijk als het eruit ziet, is het absoluut niet. Het begon al met het bakken. Twee bakblikken tegen elkaar aan....touwtje erom en in de oven. Na een kwartier kwam het aan het prikgaatje aan de bovenkant er allemaal uit en binnen no-time zat mijn hele oven onder. Toen de taart uit het blik halen. Dat was ook niet zo makkelijk. Ik ben vrij ongeduldig, dus ik wilde meteen het resultaat zien. Niets af laten koelen...eraf met die zooi. Tja, toen trok ik dus de halve taart stuk. Maar...nog geen ramp, met botercreme plak ik dat weer aan elkaar en dat komt goed. Zo gezegd, zo gedaan. Taart gevuld, de delen geplakt met botercreme en ik wilde dit keer eens geen marsepein gebruiken, maar gaan spuiten. Nu dacht ik dat ik daar een ondergrond voor moest gebruiken, dus ik heb eerst de hele taart afgestreken met botercreme. Toen begon de taart al in te zakken en naar 1 kant te leunen. Vervolgens vol goede moed gaan spuiten en na een uur, zakte mijn hele taart in elkaar en de icing droop van de botercreme af en ging smelten.

Taart 1 kon dus meteen de prullenbak in. Vol goede moed gisterenavond taart nummer 2 gemaakt. Een hele nacht laten afkoelen (die fout met het meteen uit het bakblik halen, maak ik nooit meer) en vanochtend het resultaat bekeken. Het ging niet makkelijk, maar ik heb de taart heel uit de blikken gekregen.
En bij deze het resultaat...

http://www.mijnalbum.nl/Foto-8D3UDIWA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CFATAVI4.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FE6LSTNH.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-NP6XA4EF.jpg[

Sorry voor de vele foto's maar ik kon niet kiezen.

Graag jullie oprechte mening.....is dit mooi genoeg voor een kinderfeestje. Ben zelf nogal kritisch en ik ben er nog niet helemaal zeker van of het goed genoeg is. Voor zijn verjaardag wordt er trouwens meer snoep op de taart geplakt, komen er nog twee wagonnetjes bij en maak ik een ondergrond compleet met rails.

Groetjes,

Nanda

Groetjes,
Nanda

2

Re: 3D Trein

Wat leuk gedaan zeg!!! ;)

Vele en lieve groetjes Nicole

3

hij is heel goed gelukt hoor!
heb je het met cake gedaan, of met biscuit?
en gaat dat echt zo, touwtje erom?
ik dacht dat je gewoon 2 helften moest bakken, en die later aan elkaar moest lijmen met botercreme.
tuurlijk is hij goed genoeg voor een kinderfeestje..

4

Wat een werk! en wat een frustraties! Ik snap helemaal dat je die taart gewoon uit het raam wilt mieteren! Hij is zeker goed genoeg voor het feestje! wagonntjes erbij, misschien op een mooie ondergrond met kiezeltjes en rails? Helemaal goed!

5

Oh ja, tipje...ik denk dat je icing iets steviger mag...dat betekent dus nog meer poedersuiker of suikerbakkerspoeder gebruiken...dan smelt het niet zo...want dat is vervelend!! grrrr Het moet icing van de tweede gradatie zijn...dus als je met een mes een lijn kan trekken die heeeeeel langzaam wegtrekt :)
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Dat laat je toch ook wel zien?

6

Hardstiukke leuk voor een feestje hoor. Dat vinden kinderen toch geweldig zo'n trein?!

Je kunt ook een leuke rails er bij maken van dropveter, en boompjes van lolly's, spekkies o.i.d.

7

Goh, ik vind het een super taart voor een kinderfeestje!!!! Daar scoor je echt punten mee hoor hihi.

Ik wist trouwens niet dat je met een touwtje de taart moest bakken. Heb altijd gedacht dat je ze apart moest bakken en daarna pas met botercreme tegen elkaar aan moest zetten.

Groetjes San

8

Ik ga de taart van mijn zoon natuurlijk ook nog mooier maken. Ik ga wat kokos bruin kleuren. Dat wordt de ondergrond (zand). Dan maak ik van lange vingers en koffieleutjes chocolade, de rails. Verder heb ik smarties en tumtummetjes en daar ga ik de taart mee versieren.

Verder is mijn zoon gek van Dora, dus ik heb een taarten versierset gekocht van Dora. Die plant ik ergens in het landschap. Heeft hij toch een beetje een Dora taart.

Dat met het touwtje werkt trouwens prima. Ik was bang dat als ik de taart in twee helften zou maken, dat de taart uit elkaar zou vallen tijdens het versieren. Dat is de eerste keer ook gebeurd, met het kleine stukje wat ik moest vast plakken. De taart in 1 keer maken, werkt echt veel beter. Dan snij ik de taart horizontaal in twee of drie lagen en die vul ik dan.

Mijn man heeft de taart meegenomen naar het werk, en hij zei dat 'ie erg lekker was. Nog een aanrader ook dus. Zodra ik foto's heb van de verjaardagstaart van mijn zoon, zal ik die uiteraard showen.

Groetjes,
Nanda

9

Heel leuk gemaakt!

10

Ook mijn zoontje gaat 2 worden en is gek van Thomas, dus ik wil de bakvorm kopen om een Thomas trein te maken. Maar vroeg me af voor hoeveel personen zo'n taart ongeveer is. Nu ik lees dat jij er net een gemaakt heb kun je me misschien vertellen hoeveel stukjes er ongeveer uit gaan?

Groetjes, Elma.

P.S. De taart ziet er goed uit hoor, zeker voor een eerste keer spuiten..... je weet oefening baart kunst :D

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

11

Het ligt eraan wat de cake vulling is. Ik had chocolade biscuit. Bij mij hebben er 12 mensen aan gegeten. In totaal had ik 16 stukjes, maar ik had ook nog twee wagonnetjes. Succes met bakken.

Groetjes,
Nanda

12

bedankt voor je reactie nanjer.

Die 16 was excl. wagonnetjes neem ik aan?

www.zoetmetelma.shop voor taart- decoratieartikelen, workshops, kinderfeestjes en taart op maat. Maar ook losse thee, koffiebonen, bonbons en chocolade.

13

Hij is leuk!

14

Ja, inderdaad. Ik had die wagonnetjes gemaakt van chocoladebiscuit gevuld met smarties. Dit was zo ontzettend machtig, dat ik die in partjes verdeeld heb, zoals je bij een cake zou doen.

Wat trouwens wel een voordeel met deze taart is, is dat de kinderen geen van allen van de taart wilden eten. Die hebben het bij de snoepjes en de koekjes op de taart gehouden.

Zo is bijna de hele taart opgegaan.

Groetjes,
Nanda

15

Wat leuk gedaan zeg, dit is tenminste weer is iets anders!!

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

16

Ziet er heel leuk uit hoor en super geschikt voor een kinderfeestje!! Verdere tips heb je al gehad lees ik hierboven ;)
Veel plezier met de verjaardag h

Groetjes, Lara. Mijn taarten album
"I wud, therefore I exist"