Onderwerp: samen met mijn vriendin gemaakt
haar zoontje wordt 1 jaar. of ik nog tijd had voor een taartje met cc???
-ehm.... nou eigenlijk niet.... ik zit al vol.
- en als ik nu eens mee help?
-(eigenlijk dan nog niet) tuurlijk kan het dan....
- maar het moet wel met marsepein en niet met fondant, want er zijn een aantal die dat niet lusten.
- sorry, maar dan gaat het niet lukken. ik heb nog niet met marsepein gewerkt, ja wel eens geprobeerd maar dat is heel anders en niets voor mij. ik heb ook geen marsepein.
- ik regel de marsepein wel, zullen we het dan samen doen? graag een taartje van 25x 25 en nog 10 cc dan....
- oke, maar ik kan niet garanderen dat het zo netjes wordt als mijn andere taarten en je moet echt helpen hoor!!!
dus vanmorgen stond ze op de stoep met kind
want ze had geen oppas. nu is het een schatje hoor, maar je bent toch minder vrij in het werken. en 820 gram marsepein van de bakker. "de bakker redt het ook makkelijk met deze hoeveelheid voor dat formaat". (de bakker heeft alleen niet zulke hoge taarten als ik?) daar moesten we dus de hele taart mee bekleden en versieren en ook nog eens de cc van maken
we zijn dus het grootste gedeelte marsepein gaan kleuren en een klein beetje apart gehouden voor de decoratie, na 4 x heel dun uitrollen en oppakken heb ik er toch nog met goedkeuring van mijn vriendin zo'n 100 gram MMF doorheen gekneed. toen werd het al wat makkelijker te bewerken voor mij en kwam ik ook met de hoeveelheid iets beter uit. dus de 5e keer dus uitrollen en optillen ging het wel, al was het nog best stug. ik kreeg de randen niet netjes dus toch maar een sierrand er omheen. toen besloten toch maar een gele onderplaat er onder te doen, want die ze eerst had uitgekozen vond ik toch helemaal niet mooi. dus hup, de bekleedde taart (z0nder onderkarton:S!) over gezet op een andere onderplaat. en toen verder decoreren. na heel veel zweten ben ik toch wel heel blij met het resultaat. mijn vriendin heeft het plaatje geheel voor haar rekening genomen en dat vind ik toch wel heel knap van haar voor de eerste keer.
nou, een heel verhaal en nu dan onze poging 

en wij thuis lusten geen marsepein en gewoon fondant vinden wij ook allemaal niet lekker. zodoende de MMF geprobeerd en die was zo lekker en heel goed te bewerken dat ik alleen maar dat gebruik