1

Onderwerp: samen met mijn vriendin gemaakt

haar zoontje wordt 1 jaar. of ik nog tijd had voor een taartje met cc???

-ehm.... nou eigenlijk niet.... ik zit al vol.
- en als ik nu eens mee help?
-(eigenlijk dan nog niet) tuurlijk kan het dan....
- maar het moet wel met marsepein en niet met fondant, want er zijn een aantal die dat niet lusten.
- sorry, maar dan gaat het niet lukken. ik heb nog niet met marsepein gewerkt, ja wel eens geprobeerd maar dat is heel anders en niets voor mij. ik heb ook geen marsepein.
- ik regel de marsepein wel, zullen we het dan samen doen? graag een taartje van 25x 25 en nog 10 cc dan....
- oke, maar ik kan niet garanderen dat het zo netjes wordt als mijn andere taarten en je moet echt helpen hoor!!!

dus vanmorgen stond ze op de stoep met kind :S want ze had geen oppas. nu is het een schatje hoor, maar je bent toch minder vrij in het werken. en 820 gram marsepein van de bakker. "de bakker redt het ook makkelijk met deze hoeveelheid voor dat formaat". (de bakker heeft alleen niet zulke hoge taarten als ik?) daar moesten we dus de hele taart mee bekleden en versieren en ook nog eens de cc van maken :S
we zijn dus het grootste gedeelte marsepein gaan kleuren en een klein beetje apart gehouden voor de decoratie, na 4 x  heel dun uitrollen en oppakken heb ik er toch nog met goedkeuring van mijn vriendin zo'n 100 gram MMF doorheen gekneed. toen werd het al wat makkelijker te bewerken voor mij en kwam ik ook met de hoeveelheid iets beter uit. dus de 5e keer dus uitrollen en optillen ging het wel, al was het nog best stug. ik kreeg de randen niet netjes dus toch maar een sierrand er omheen. toen besloten toch maar een gele onderplaat er onder te doen, want die ze eerst had uitgekozen vond ik toch helemaal niet mooi. dus hup, de bekleedde taart (z0nder onderkarton:S!) over gezet op een andere onderplaat. en toen verder decoreren. na heel veel zweten ben ik toch wel heel blij met het resultaat. mijn vriendin heeft het plaatje geheel voor haar rekening genomen en dat vind ik toch wel heel knap van haar voor de eerste keer.
nou, een heel verhaal en nu dan onze poging ;)
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/20096490/367217579.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: samen met mijn vriendin gemaakt

Ziet er hartstikke leuk uit! Maarreh, hoe ben je ertoe gekomen alleen met mmf te werken en niet met marsepein ?(heb zelf nog niet met iets anders dan marsepein gewerkt, dus heb geen flauw idee wat fondant of mmf verschillend is daarvan in de verwerking)

3

die ziet er heel knap uit ondanks het niet helemaal mee zat

het leven is een groot feest,je moet alleen zelf de slingers ophangen            /

4

flowerfairy schreef:

Ziet er hartstikke leuk uit! Maarreh, hoe ben je ertoe gekomen alleen met mmf te werken en niet met marsepein ?(heb zelf nog niet met iets anders dan marsepein gewerkt, dus heb geen flauw idee wat fondant of mmf verschillend is daarvan in de verwerking)

nou het was nooit mijn bedoeling om zo veel taarten te maken :O en wij thuis lusten geen marsepein en gewoon fondant vinden wij ook allemaal niet lekker. zodoende de MMF geprobeerd en die was zo lekker en heel goed te bewerken dat ik alleen maar dat gebruik ;) en tja, dan kan ik er toch niets aan doen dat meerdere mensen een taart van mij willen ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Hij is leuk geworden!! Wel balen als je dan zo weinig marsepein hebt. Je moet het dan doen, met datgene wat je hebt!! Aanbod blijft staan, bij mij kun je eigenlijk altijd wel marsepein halen!!  Knap gepuzzeld van je vriendin.

6

Hij is erg leuk geworden!!!
Petje af hoor, als je nog nooit echt met marsepein hebt gewerkt! En dan eigenlijk ook nog eens te kort ervan hebt.
Lijkt me inderdaad onhandig als er een kind om je heen "hangt" (zal in de prijktijk misschien wel mee zijn gevallen ;)) Vind ik zelf ook niet lekker werken en die van mij zijn al wat groter. :lol:
Ik dwaal af..... Ik vind 'm echt super geworden. :thumb:

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

7

grappig, zo werkte ik alleen met marsepein, en pas sinds kort ook met mmf!
ben daar mee aan de slag gegaan omdat iemand een traktatie wilde en die luste geen marsepein. Het werkt wel ergg lekker die mmf.

ik vind de taart ondanks het gedoe erg leuk geworden.

You can't get what you want, till you know what you want...
www.pleppestaarten.nl

8

Wauw wat een leukerd :Y

Vele en lieve groetjes Nicole

9

Hij is prachtig en kan me goed voorstellen dat het niet zo handig is met kleine kids om je heen te werken!!

ps mocht je nou nog eens marsepein nodig hebben.. mail/bel me gerust heb altijd op voorraad. Laatst belde ook iemand of ik haar kon helpen aan biscuitmix.. tuurlijk!! Haha bleek nog een oude collega van me te zijn ook, hoezo kleine wereld.

groeten, Bianca
TAART in huis

10

Nou petje af om met marsepein en dan ook nog zo weinig deze taart te maken.

Ik heb in het begin alleen maar met marsepein bekleed, maar nu ik de MMF ken gebruik ik ook alleen nog maar MMF en geef eigenlijk alleen dat als optie. Maarre, ik vond in het begin de marsepein juist makkelijker werken, maar niet lekkerder eten en daar gaat het toch om.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

11

Zoals ik in de andere topic al zei: jouw handen zijn net zo vaardig als jou (gezellige!!) babbel! :thumb:

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

12

ah die is zeker leuk geworden. en knap met die puzzelplaatje van je vriendin

Be in love with what you have

13

Hij is toch hartstikke leuk geworden. Ikzelf gebruik bijna altijd marsefond, want ik vind juist mmf zo plakkerig en niet fijn om mee te werken. Toch leuk dat ieder zo z'n voorkeur heeft. In ieder geval, je creaties zijn altijd hartstikke mooi!

Groeten en nog meer bakplezier, Annemiek

14

Ik vind hem ook leuk geworden.

Ik gebruik ook marsefond maar dan mmf ipv gewone fondant. Dat vind ik zelf de beste combinatie. Dan is de marsepein niet meer stug en mmf niet meer plakkerig en qua smaak vind bijna iedereen het lekker ook mensen die zeggen dat ze geen marsepein lusten.

15

Errug leuk gemaakt weer!!

16

Nou,je hebt flink je best gedaan,het ziet er heel leuk uit!!!

groetjes,Natasja.
Mijn taarten op www.pvyc8jcd.mijnalbum.nl

17

Nou ziet er harstikke leuk uit!! Marsepein is inderdaad heel anders werken dan mmf, maar het resultaat is harstikke goed!

18

wat een verhaal uiteindelijk is het gelukkig gelukt
Je taart en cc zien er erg mooi uit

Groetjes Wendy

19

Het is wel hartstikke lief dat je tijd hebt vrijgemaakt voor je vriendin! En het resultaat mag er zijn!

Groetjes, Fleur
Een dag niet gebakken is een dag niet geleefd

20

Wel een leuke taart geworden hoor! Het is gezellig h

21

voor beide dames een dikke pluim :Y

Ik vind hem leuk geworden.. wsl zal je vriendin nu wel vaker taartjes willen maken :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

22

wat een verhaal zeg!! maar vooral wat een stress!! maar het resultaat mag er wezen!

Groetjes Marit.

23

Hij is toch erg leuk geworden,knap van je vriendin zo te puzzelen vooor de eerste keer.

Mooi resultaat! Knutselen met hindernissen, maar die zijn zo te zien allemaal goed overwonnen!
Ziet er schattig uit!

gr. Nicolette

Learn from the experts!Trakteer jezelf op een van onze bijzondere workshops. www.somethingsweet.nl
Taartdesign & creatieve workshops, ook op locatie en voor bedrijven

25

Wat een superleuke taart weer!