Onderwerp: Wie wil me helpen met taartschema's maken?
Hoi allemaal,
Ik ben eens gaan zoeken hier, en vind wel taartschema's.
Die zijn prachtig getekend, en ik ben niet zo goed in computeren, dus dat lukt me niet.
Wat ik erg jammer vind, is dat de schema's niet helemaal kloppen.
Zo zag ik laatst een schema, waarin de meeste taarten 30 vierkante centimeters taart berekende, maar de 24 cm had ruimere stukken, en de 12 cm. had maar half zo grote stukjes als de 24 cm.
Ik heb nu een wiskundige berekening gemaakt, zodat ieder stukje echt even groot is. En ook mistte ik het dat het op ware grootte was, en het rondje middenin ongeveer goed zit.
Nu kan je er wel een bord opleggen, maar de vraag is of die precies groot genoeg zou zijn. Anders heb je weer verschillende maten.
Daarom zou ik dus graag op ware grootte hebben, zodat je per taart het middenrondje op papier kan geven.
Nu heb ik dus bv. berekend voor een 35 cm taart:21,5 cm in het midden verdelen over 12 stukjes, 13,5 cm buitenrand verdelen over 24 stukjes.
Misschien wil ik het te precies, maar ik vind het voor mezelf vervelend, als van de bruidstaart iemand een stuk krijgt van de 24 cm, en daarnaast iemand een (half )stukje van de 12 cm.
Wie is hier goed in, en wil dit voor me doen?
Je zou me hier heel blij mee kunnen maken.
Stuur me dan een mailtje en ik stuur je de bijlage met rommelige tekeningen, en de goede maten.
Alvast bedankt.