1

Onderwerp: Wie wil me helpen met taartschema's maken?

Hoi allemaal,

Ik ben eens gaan zoeken hier, en vind wel taartschema's.
Die zijn prachtig getekend, en ik ben niet zo goed in computeren, dus dat lukt me niet.
Wat ik erg jammer vind, is dat de schema's niet helemaal kloppen.
Zo zag ik laatst een schema, waarin de meeste taarten 30 vierkante centimeters taart berekende, maar de 24 cm had ruimere stukken, en de 12 cm. had maar half zo grote stukjes als de 24 cm.
Ik heb nu een wiskundige  berekening gemaakt, zodat ieder stukje echt even groot is. En ook mistte ik het dat het op ware grootte was, en het rondje middenin ongeveer goed zit.
Nu kan je er wel een bord opleggen, maar de vraag is of die precies groot genoeg zou zijn. Anders heb je weer verschillende maten.
Daarom zou ik dus graag op ware grootte hebben, zodat je per taart het middenrondje op papier kan geven.
Nu heb ik dus bv. berekend voor een 35 cm taart:21,5 cm in het midden verdelen over 12 stukjes, 13,5 cm buitenrand verdelen over 24 stukjes.
Misschien wil ik het te precies, maar ik vind het voor mezelf vervelend, als van de bruidstaart iemand een stuk krijgt van de 24 cm, en daarnaast iemand een (half )stukje van de 12 cm.
Wie is hier goed in, en wil dit voor me doen?
Je zou me hier heel blij mee kunnen maken.
Stuur me dan een mailtje en ik stuur je de bijlage met rommelige tekeningen, en de goede maten.
Alvast bedankt.

2

Re: Wie wil me helpen met taartschema's maken?

mmm... mijn wiskunde-deuk snapt hier echt helemaal niks van! Maar ik hoop dat je iemand vind die je wel begrijpt en je kan helpen :)

Ik voel me een beetje kiezel...

3

g11ling schreef:

mmm... mijn wiskunde-deuk snapt hier echt helemaal niks van! Maar ik hoop dat je iemand vind die je wel begrijpt en je kan helpen :)

Je hoeft geen wiskunde te snappen, dat heb ik al gedaan.
Alleen moet je dus een cirkel van bv. 21,5 cm in een cirkel van 35 cm. kunnen plaatsen. En middelste cirkel verdelen in 12 stukjes en buitencirkel in 24 cm.
Alleen daar snap ik dus helaas niets van.
Wel hoe het op papier moet, maar niet dat tekenen op de computer.

4

Zal eens met photoshop kijken of ik voor elkaar kan krijg wat jij bedoelt.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

5

Je hebt mail. ;)

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

6

Dank je, dit is precies wat ik bedoel.
Alleen ben ik even vergeten dat je nooit een 35 cm in ware grootte kan printen.
Past niet op papier.
Dom van me.
Maar wel heel handig als voorbeeld ernaast dan.
Dus ben er zeker wel mee geholpen.

7

Jax .. zet je ook een voorbeeldje hier neer? Ik ben er best wel beniewd naar ;)

Groetjes Tweety!

8 Laatst bewerkt door Jax (08-07-2009 23:51)

Is goed hoor.
Komt ie dan he, komt ie, komt ie dan he... :lol:
(ik heb 'm wel even verkleind hoor, anders past ie hier nooit natuurlijk)

http://oostertakes.nl/snijschema/35%20cm%20rond-36%20stukjes[klein].jpg

9

Ik zit ineens te denken. Kunnen wij geen samenwerkingsverband aangaan Witje?
Ik heb geen idee hoe je die berekening maakt, maar wel hoe ik 'm met Photoshop kan maken op papier. Jij weet wel hoe je die berekening maakt.
Is het een idee dat jij voor diverse maten de berekening maakt en dat ik die in kaart breng? (zoals hierboven)
Dan kan ik ze ergens online zetten en dan zet ik hier een link daar naartoe, zodat iedereen van de schema's gebruik kan maken.
Mail me maar ff als je dat ook wilt (en er ook de tijd voor hebt vooral ;))

10

witje75 schreef:

Past niet op papier.

tuurlijk wel. bestandje op usb stick en ff nnaar een print shop

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

11

Jax schreef:

Ik zit ineens te denken. Kunnen wij geen samenwerkingsverband aangaan Witje?
Ik heb geen idee hoe je die berekening maakt, maar wel hoe ik 'm met Photoshop kan maken op papier. Jij weet wel hoe je die berekening maakt.
Is het een idee dat jij voor diverse maten de berekening maakt en dat ik die in kaart breng? (zoals hierboven)
Dan kan ik ze ergens online zetten en dan zet ik hier een link daar naartoe, zodat iedereen van de schema's gebruik kan maken.
Mail me maar ff als je dat ook wilt (en er ook de tijd voor hebt vooral ;))

Graag zelfs, ik stuur je ze toe.

12

tipseytaartje schreef:
witje75 schreef:

Past niet op papier.

tuurlijk wel. bestandje op usb stick en ff nnaar een print shop

Ja ik zei al dat ik niet zo handig was met de computer.
Goeie tip! Dat ga ik proberen.

13 Laatst bewerkt door Jax (23-04-2010 23:47)

Nou, ik ben even aan het klooien geweest met Photoshop en Dreamweaver en heb iets in elkaar geflanst. ;)

KLIK HIER voor diverse snijschema's voor ronde taarten!

14

Wat goed zeg!

Bedankt dames!

15

bedankt dames! Dit is fantastisch!

I will have poetry in my life. And adventure. And cake. Cake above all - William Shakespeare & me

16

bedankt, mogen we ze ook op websites plaatsen????????? zal wel handig zijn voor iedereen die een taart wilt hebben.

17 Laatst bewerkt door Jax (16-06-2009 14:41)

lise schreef:

bedankt, mogen we ze ook op websites plaatsen????????? zal wel handig zijn voor iedereen die een taart wilt hebben.

Het lijkt me handiger als je zo'n snijschema uitprint en mee geeft aan taart-"klanten".
Witje heeft tijd en moeite gestoken in een berekenen van de stukjes, zodat ze allemaal even groot zijn (qua oppervlakte) En ik heb er tijd en moeite in gestoken om het uit te werken en er een interpagina van de maken.
Op zich hebben we dit met plezier en voor alle forumdames (en -heren) gedaan, maar het was niet mijn bedoeling dat dit op allerlei websites terecht gaat komen. (zelfs niet op mijn eigen website, die nog in de maak is)
Iedereen kan erbij en ze downloaden, dat lijkt mij voldoende. ;)
Kortom: liever niet dus.

18

En al die mensen dan die zeggen: doe mij maar een klein stukje? :lol: O-)

If life gives you lemons, make lemoncurd.

19

Snij je een stukje door midden. :lol:
Ik heb de schema's gemaakt omdat Witje ernaar vroeg. En ik het zelf ook handig vind.
Je kan natuurlijk altijd je taarten volgens eigen inzicht snijden. Maar het kan een handig voorbeeld zijn als je wel allemaal even grote stukjes wilt.

20

Jax schreef:

Nou, ik ben even aan het klooien geweest met Photoshop en Dreamweaver en heb iets in elkaar geflanst. ;)

KLIK HIER voor diverse snijschema's voor ronde taarten!

Helemaal geweldig! Thanks.

21

Wauw super meiden, hartstikke bedankt!
Het lijkt me inderdaad niet zo netjes om ze nu over het hele internet te verspreiden. Wel zo netjes om het gewoon uit te printen en aan je klanten mee te geven, ze hebben dit voor zichzelf en voor ons gemaakt en niet voor de hele wereld :P

Groetjes Laura!

22

Lautje. schreef:

Wauw super meiden, hartstikke bedankt!
Het lijkt me inderdaad niet zo netjes om ze nu over het hele internet te verspreiden. Wel zo netjes om het gewoon uit te printen en aan je klanten mee te geven, ze hebben dit voor zichzelf en voor ons gemaakt en niet voor de hele wereld :P

Jij snapt um. ;)

23

jullie zijn super!!!

24

Heel handig! Jullie vormen een goed koppel zo! Dank je wel!

Groetjes, Tessa

25

Jax schreef:
lise schreef:

Het lijkt me handiger als je zo'n snijschema uitprint en mee geeft aan taart-"klanten".
Witje heeft tijd en moeite gestoken in een berekenen van de stukjes, zodat ze allemaal even groot zijn (qua oppervlakte) En ik heb er tijd en moeite in gestoken om het uit te werken en er een interpagina van de maken.
Op zich hebben we dit met plezier en voor alle forumdames (en -heren) gedaan, maar het was niet mijn bedoeling dat dit op allerlei websites terecht gaat komen. (zelfs niet op mijn eigen website, die nog in de maak is)
Iedereen kan erbij en ze downloaden, dat lijkt mij voldoende. ;)
Kortom: liever niet dus.

ok, is prima, dan zet ik hem er niet op. dat uitprinten is zeker een goed idee. ga ik zeker doen. heel erg bedankt voor de moeite en volgens mij spreek ik dan namens iedereen op het forum!