wat jax schrijft van die poedersuiker om te bakken, die is van csm en is heel goed te gebruiken voor je bisquit. Ook is hij fijn genoeg voor je botercreme, hij zou nog beter te gebruiken zijn dan gewone poedersuiker, hij smelt weg zeg maar en het is heel fijn.
Echter de nadelen zijn, je verhoudingen, deze zoetstof is veel zoeter dan gewoon suiker, is wel erg moeilijk om dit in te gaan schatten.
Het is gemaakt van sorbitol, mannitol en natriumsacharine wat een vreselijk vieze bijsmaak veroorzaakt zeker voor je botercreme en het werkt laxerend. Op het pak staat een recept van appeltaart, maar daar gebruik je veel minder suiker als in een taart.
Ik zou als ik jou was of alleen je kapsel bakken hiermee en de verhoudingen proberen te gokken dmv proeven tijdens het maken van je deeg en dan afsmeren met suikervrije jam van cereal bv (heb je ook abrikozenjam van)
maar dan moet je ook suikervrije marsepein gaan halen die ook wel te koop is, heb ik pas ook nog opgezocht, weet het merk niet zo 123 maar is al eens een tropic over geweest dus kan je zo opzoeken.
maar ook daar zitten weer die zoetstoffen in die laxerend werken, dus geef in ieder geval aan dat ze er niet teveel van moet eten op een dag.
Wat je ook kan doen is een suikervrije soezentaart te maken, in het deeg van de soesjes zit geen suiker verwerkt als je het zelf maakt, dit is bloem, water boter, eieren en een snufje zout en dan slagroom kloppen met zoetstof maar daar gebruik je maar een klein beetje voor, wat geen kwaad kan.
ik hoop dat je hier wat aan heb, succes ermee
Wat een bloemetje? nee van mij krijg je een taart!!!