1

Onderwerp: Wie helpt mij, eerste keer taart maken

Binnenkort viert mijn zoontje zijn eerste verjaardag en ik wil zelf zo'n mooie taart gaan maken. Ik kijk al enkele dagen op de site rond, maar er is zoveel informatie ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wie kan me helpen? Ik heb spullen besteld in de webwinkel die als het goed is vandaag aankomen :).
Ik was van plan om met de beschuitmix een cake te maken en deze 1 keer door midden te snijden. Dan te vullen met botercreme en bekleden met rolfondant, ik heb ook icing besteld om onder de fondant te doen ( dat zag ik hier ergens op de site ). Klopt het als ik het zo wil doen? 
Hebben jullie nog ideeen om een smaakje te geven aan de botercreme, of is dat zo ook lekker? En wordt de cake niet vochtig van die botercreme? Kun je er ook iets van geschaafde chocolade doorheen gooien?
Hoe bewaar ik de taart? Hoe lang blijft hij goed als hij eenmaal gemaakt is? Waar moet ik verder nog op letten? Hebben jullie nog tips ( dingen die vaak fout gaan ofzo )? Bedankt! Jullie maken echt supermooie dingen, ik hoop dat mij dat ook nog eens gaat lukken :).

2

Re: Wie helpt mij, eerste keer taart maken

Weet je wat je het beste kunt doen? Gewoon aan de linkerkant in het menu kijken bij FAQ......daar staat

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

3

Nou had ik werkelijk bijn alles doorgekeken op zoek naar zoiets, maar niet bij de FAQ's gekeken! Ga ik gelijk even doen.

4

:lol:

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

5

Alles doorgelezen, het is me een stuk duidelijker geworden.
Ik ga nog even kijken naar lekkere dingen om door de botercreme te doen.
Denk dat ik toch ook eerst maar even een klein taartje ga maken om te oefenen, heb toch wat extra fondant besteld.

6

Ik heb nog wel een vraag:

Waar zet je je taart op? Op die onderste plaat waar je de cake in hebt gebakken? Of moet je daar iets anders voor gebruiken?

7

Het makkelijkste is, als je taartkartonnetjes hebt. Als je die niet hebt, kun je ze misschien bij de plaatselijke bakker vragen.

8

Kun je door de botercreme ook verse klein gesneden vruchten doen? Of blijft dit niet goed?
Of vruchten uit blik?
En als je een taart wilt vullen met slagroom kan je dat ook als laag aanbrengen of moet er dan nog iets bij?

9

Ik heb het nog niet gedaan, maar verwacht dat je prima fruit door botercreme kunt doen.
Alleen slagroom vind ik zelf te zoet, ik hou van iets fris erbij , bv jam en dan slagroom erop.
Wat ook lekker is, is om slagroom te kloppen zonder suiker  en er dan op het eind een blikje aardbeien vlaaivulling door te kloppen.
Makkelijk en lekker!!