Onderwerp: Aangevette slagroom en waarmee kleuren?

Ik heb beloofd voor volgende week een slagroomtaart te maken.
Nu ben ik op zoek naar de mooiste, lekkerste en stevigste slagroom, die ook mooi blijft.

Ik lees hier op het forum over aangevette slagroom. Is dit echt mooi wit, en smaakt het hetzelfde als slagroom?

Of heeft er iemand een betere tip?

Ik moet de slagroomtaart donderdagavond maken voor iemand die 'm vrijdag op wil eten.

Ik wil het gedeeltelijk ook kleuren. Kan dit gewoon met de kleurstoffen waarmee ik fondant en marsepein kleur? Of moet het met kleurstof op oliebasis, zoals de kleurstoffen van wilton voor chocolade?

2

Re: Aangevette slagroom en waarmee kleuren?

Je kunt slagroom prima kleuren met de gewone kleurstoffen. Voor slagroom gebruik ik altijd de houdbare van bijv Aldi, maar vul de taart er alleen mee, decoreer er niet mee.

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com

3

:x

Alles goed???? nee 3 fout

4

hoi
ik heb laatst ook een klein slagroomtaartje gemaakt.met slagroom uit de koelkast die je wel nog moet kloppen en dan een zakje klopfix erin.daar heb ik hem mee gevuld +een laag aarbeienjam.bovenkant had ik ook dan de slagroom en daar op smarties chocolaatjes etc en aan de zijkant afgesmeerd ook met slagroom en toen met tijgervlokken erop!
en het smaakte goed bij de kids
succes
groetjes monique

5

De aangevette slagroom heb ik gebruikt voor aardbeienslagroom taart. Mooie stevige, romige slagroom. Kleurstof kan er vast doorheen. Anders eerst even op klein beetje uitproberen.

Greetz Keet

6

Waar koop je aangevette slagroom???

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

7

lune schreef:

:x

:x ikke ook!

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

8 Laatst bewerkt door moon1976 (11-06-2009 13:31)

de aangevette slagroom maak je zelf
zie recepten vullen

9

Thanks!!!!!

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

10

Ik vind persoonlijk dat gebaksslagroom steviger blijft dan slagroom met klopfix. (En ik vind het ook lekkerder!) Het recept is alsvolgt:

Je maakt een soort vla van 1 eidooier, 25 gr suiker, zakje vanillesuiker en een 3 el koude melk. Dat moet je au-bain marie verhitten tot het gebonden en schuimig is. (Steeds blijven kloppen). Van vuur af 3 blaadjes geweekte en goed uitgeknepen gelatine erdoor mengen en dan laten afkoelen, maar nog niet opstijven. Dit mengen met 1/2 ltr (net niet helemaal) stijfgeklopte slagroom+25 gr poedersuiker. (Tijdens het mengen mix je het alsnog tot de juiste stijfheid).

Ik gebruik ook wel eens de helft van de slagroom en poedersuiker, zeker als ik bijv. vruchtjes toevoeg.  Dat gaat ook goed.
De vla zorgt voor een goede versteviging zonder dat het te stijf wordt. En het smaakt precies zo als de slagroomtaartvulling van de banketbakker, dus echt een slagroomsmaak.

Klopfix is natuurlijk veel sneller, maar die "vla" maken is eigenlijk niet eens z

"Ik weet het zeker...........denk ik!"