1

Onderwerp: melkpoeder voor vulcreme

Onderstaand recept voor vulcreme zou ik graag eens willen proberen.
Alleen kan ik niet aan volle melkpoeder komen, wel aan magere.
Zou dat ook kunnen?? Heeft iemand hier ervaring mee?

Ingredienten:
250 gram roomboter of margarine (ook hier kiezen voor een margarine met weinig eigen smaak of Trex of Crisco, ook kun je deels margarine gebruiken en roomboter)
250 gram gezeefde poedersuiker (voorkeur heeft uiteraard een bakkerspoedersuiker)
60 gram volle melkpoeder (moeilijk te krijgen product maar een goed gesorteerde toko heeft het vaker wel dan niet in huis)
60 ml volle melk.
De boter of margarine samen met de melkpoeder en gezeefde poedersuiker tot een luchtige en cremige samenstelling mixen, dit kan wel tot 10/15 minuten duren, nu een klein scheutje melk toevoegen en iedere keer weer heel goed mixen, dit blijven ehrhalen tot je een prachtige heerlijke basiscreme hebt.
Een deel van de melk kun je vervangen met bvb een likeur.

2

Re: melkpoeder voor vulcreme

Niemand????

3

Zou de smaak dan echt anders zijn als de botercreme 1 op 1? Denk het niet eens.

Maar volgens mij moet het ook met magere melkpoeder kunnen hoor.

Groetjes Jo www.taartwizard.nl
Leer van andermans wudden, want het leven is te kort om ze allemaal zelf te wudden.

4

jolanda71 schreef:

Zou de smaak dan echt anders zijn als de botercreme 1 op 1? Denk het niet eens.

Maar volgens mij moet het ook met magere melkpoeder kunnen hoor.

Zou het niet lekkerder zijn?
Ik was er eigenlijk wel benieuwd naar en wilde het eens proberen. Maar volle meilkpoeder vind ik helaas niet.

5

Misschien magere melkpoeder en dan de melk vervangen door slagroom???

If life gives you lemons, make lemoncurd.

6

Volle melkpoeder kan je inderdaad  kopen bij de toko onder de naam Nido of Friesche vlag, het heeft een hele volle romige smaak.

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

7

Ha, ik heb het gevonden, bij een XL-AH!!