1

Onderwerp: me marsepein wordt niet stevig genoeg voor mijn bloem.

ik wil een bloem maken van marsepein, maar me marsepein zakt in.
Ik heb er al tylose doorheen gedaan en een paar uur laten rusten (luchtdicht)
heeft iemand een tip hoe ik me marsepein stevig genoeg krijg zodat me bloem blaadjes blijven staan?

groetjes Annemiek

2

Re: me marsepein wordt niet stevig genoeg voor mijn bloem.

Als je iets wil laten drogen mag je het niet luchtdicht bewaren want dan blijft het zacht.
Marsepein is sowiezo moeilijk om te laten uitharden, je gebruikt beter fondant hiervoor.

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

3

CarolienS schreef:

Als je iets wil laten drogen mag je het niet luchtdicht bewaren want dan blijft het zacht.
Marsepein is sowiezo moeilijk om te laten uitharden, je gebruikt beter fondant hiervoor.

bedankt voor je reactie ik ga het proberen.

4

marsepein lukt wel om te drogen, alleen heb je even een weekje geduld nodig.
en een goed passend vormpje waar de bloem in komt te liggen, zodat alle blaadjes ook ergens op liggen.

5

Ik had afgelopen weekend een beetje hetzelfde probleem. Ik had bloemen gemaakt van marsepein die dezelfde dag al gedroogt op de taart moesten. Tylose doorgedaan enzo maar was natuurlijk veel te kort tijd om ze goed te laten drogen. Uiteindelijk heb ik ze in een eierdoos gedaan voor de vorm, en toen in de oven gezet. Oven op 50 graden voorverwarmd en dan oven uit en bloemen erin. En dat dan een paar keer herhaalt. Uiteindelijk waren ze hard genoeg geworden om te blijven staan.