1

Onderwerp: frisse perzik vulling

Binnenkort een opdracht voor een bruidstaart. Zij willen een frisse vulling met perzik. Bij de toetjes kon ik geen kant en klare perzik kwark achtige vulling vinden. Dus zelf wat uit geprobeerd. Getest in een taart voor mijn vader en hij is heerlijk! Dus dit gaat hem wel worden voor de bruidstaart:

Mix voor kwarktaart naturel van dr. Oetker (Utker voor sommigen :lol:)
Volgens het pak moet er kwark of yoghurt door en slagroom en wat water.
Ik heb er perzikyoghurt door gedaan en slagroom, en ipv water heb ik er sap uit het blik van de perziken bij gedaan. En natuurlijk de perziken in kleine stukjes erdoor.
Op laten stijven en dan als vulling tussen de taart. Als tweede laagje lemoncurd.
MMM lekker fris!!!

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!

2

Re: frisse perzik vulling

die gaat bij de recepten!!! Dank je wel, ga het zeker uitproberen!!!!

Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)         www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl

3

Klopt, zo maak ik ook kwarktaarten.. In allerlei smaken!
Heb vorig jaar heel luxe een perzik-Maracuja kwarktaart gemaakt, gewoon perzik-maracuja yoghurt erdoor doen :lol:
Het schoot me pas nog te binnen of dit ook lekker zou zijn voor een vulling dus bij deze heb je me overtuigt! Thanks! :)

4

Ik maak zelf geen gebruik meer van de pakken van utker :P. Gewoon 10 gelatine blaadjes weken, oplossen in 100 ml sap en dat door de kwark mixen (als het afgekoeld is) en daarbij de slagroom

5

Ohhh :9 die moet ik onthouden....

6

Ik heb hem vrijdag in een bruidstaart gedaan. De bruid had geen eisen wat betreft decoratie, maar wilde wel graag een frisse vulling met perzik. Vandaar dat ik wat ben gaan proberen. Als test de vulling in de taart voor mijn vaders verjaardag gedaan, en daar werd hij goed ontvangen. :P Gisteren kwam de bruid de standaard terugbrengen en ze was zeer enthousiast over de smaak en de lay out van de taart. Veel gasten hadden gevraagd waar de taart vandaan kwam. Gewoon van een moeder op school had ze gezegd. Tja, dat is toch wel gaaf. Dat ze een vooraanstaande bakker verwachten, toch?! :Y

groetjes Colinda

groetjes Colinda                                mijnalbum/ taartjes en Co
taartjes en Co: jammie jammie lekker lekker!!!