1

Onderwerp: Alcohol-smaakje

Hallo meiden,

Ik heb een vraagje over het werken met alcohol. Ik heb met koninginnendag een taart gemaakt waarbij ik de rand met goudverf (verdund met alcohol uit de taartwinkel) heb geverfd. Hartstikke mooi gelukt, maar toen ik eenmaal een hap van diezelfde taart wilde nemen bleek de smaak van de rand echt smerig, heel erg bitter!!!
Gelukkig was het niet een opdracht voor een ander en heb ik het dus eerst zelf mogen ervaren dat het helemaal niet lekker is...

Hebben jullie daar ook last van? Of zou het kunnen liggen aan het goudpoeder. Al gebruik ik die ook droog om mn fondant en marsepein mee te kleuren en er geen nare smaak achter blijft.
Het is zo dat ik vandaag aan de slag ga met een prinsessentaart voor een meisje van 4, die uiteraard ook veel zilver wil (waar ik mee wil gaan verven), maar het zou vervelend zijn als de taart daardoor niet meer te eten is!

Ik hoor graag jullie tips, ervaringen ed!!

Liefs van Tries!!

2

Re: Alcohol-smaakje

Nienke, je hebt je vraag in een topic van iemand anders gezet, je kunt hiervoor beter een nieuwe openen! Op deze manier leest niemand je vraag en zal er ook niemand reageren :)

Reactie op de vraag van Triesje:
Hmm, ik heb hier nog nooit last van gehad.. wat voor alcohol heb je precies gebruikt?

Groetjes Laura!

3 Laatst bewerkt door Annelies (30-05-2009 16:34)

Triesje, heb je de kleur van het goud ( en straks het zilver) aangepast?
Dus als je goudkleurig wilt hebben, kleur je alvast de marsepein of de fondant okergeel en het zilver in lichtgrijs.
Wanneer je daarna goud- of zilverpoeder aanbrengt, hoef je maar een klein beetje te gebruiken. Ook als je het schildert met alcohol heb je dan niet veel verf nodig.
Ik proef eigenlijk alles wat ik maak (met en zonder tylose, geverfd of niet) en het smaakt altijd goed..

Hoop dat je er iets aan hebt...;)

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

4

Ik heb het zelf niet gebruikt, maar er zijn er wel meer die last hebben van die bittere smaak. Als je bv jenever, rum of wodka gebruikt heb je daar geen last van en dat werkt ook heel goed.

If life gives you lemons, make lemoncurd.