1

Onderwerp: Eerste verjaardag neefje en 3D cars

Eindelijk kan ik 'm dan plaatsen! De verrassingstaart voor mijn neefje dat zaterdag 1 jaar werd. Mijn zusje (voor wiens zoontje hij dus was) wilde hem absoluut niet tevoren zien en hij stond al even in de vriezer omdat we vlak voor de verjaardag terugkwamen van vakantie.
Bijzonder veel werk door al het icingspuiten, maar wel superleuk om te doen. Vullingen: frambozencreme en limoen-/citroenbavarois.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7UPHWXVG.jpg

En met meptaartje en geboortekaartje (waarvan het dus een replica was) erbij:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-LT8FWWUS.jpg

Vraagje: zoals jullie zien is het me niet gelukt om de donkerblauwe kleur van het kaartje zelf echt op de taart te krijgen. De vraag was fondant; daar heb ik al MMF van gemaakt zodat er een lading donkerblauwe marsepein doorheen kon. Maar ondanks dat mijn halve flesje Navy blue, iets paars en een tikkeltje zwart erdoor ging, kreeg ik de kleur van zowel de bc als MMF niet donkerder dan dit. Iemand nog tips hiervoor?

Vervolgens werd de buurjongen 6 jaar en wilde mijn oudste (die ook bij hem in de klas zit en naar het feestje ging) zo graag een taart meenemen als verrassing. De 3D cars stond nog steeds op mijn lijstje, dus die heb ik snel in elkaar geflanst. Superleuk om te doen, ook deze. Ik weet het: de wielen zijn niet in verhouding en de mond kan beter, maar ik vond hem toch wel aardig en de buurjongen en zijn vriendjes waren sprakeloos (de buuv heeft zelfs haar bij AH gekochte slagroomtaart in de vriezer kunnen mikken omdat de jongens deze wilden opeten. Gelukkig vond ze dat helemaal niet erg :D ).

http://www.mijnalbum.nl/Foto-SR6N3DDS.jpg

http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZBMPP8CD.jpg

2

Re: Eerste verjaardag neefje en 3D cars

Wauw, wat een supergave cars!! Je andere taart is ook prachtig, maar je Cars... super mooi!!

Doe waar je van houdt, en je zult houden van wat je doet!
Groetjes, Ienke

3

ik vind ze allebei leuk maar vind de cars echt knap werk

Be in love with what you have

4

wauw!!! en een tip voor de kleur heb ik niet echt, ik heb heel donkerblauw gekregen idd door wat zwart toe te voegen, maar dat was met marsepein.

groetjes José

5

Supertaarten zeg! Koekiemonster is heel erg leuk en Cars is Top! Heel erg mooi!

Groetjes Ilse

6

Wat een leuke taarten...vind je 3-D Cars super gelukt voor een  snel in elkaar geflanst taartje...mag er binnenkort ook eentje maken...ga die van jou in gedachte houden ;)

Tip voor het donker blauw...ik koop het fondant al in de kleur donkerblauw :D ...probleem opgelost ;)

"Het is altijd een feestje met elk Ti-Ta-ToverTaartje"
Groetjes, Dolores...  www.ti-ta-tovertaartjes.nl

7

Gave taarten allebei,wel aardig zegt ze over de cars taart nou ik vindt hem super!

8

Mooie taarten zeg! Allebei erg strak!

9

De Cars vind ik helemaal geweldig.

10

Heel erg leuk!! Ik had de taart wel al gezien, maar de geboortekaartje nog niet, heel goed gedaan! Je koekie monster is ook heel leuk. De Cars taart is Super!! Trouwens gisteren heb ik een bestelling binnen gekregen voor een Cars taart, maar ik zit helemaal vol. Zal ik ze dan naar jou verwijzen??? Volgens mij komen ze uit Amersfoort en ze vroegen of ik het kon bezorgen. Het dan bij jou in de buurt.

Winkel en webshop in Houten. Voor PME & Wilton Cursussen. www.liescakeshop.nl

11

WOW geweldige taart, allemaal heel gaaf

12

Je taarten zijn prachtig!! Ik probeer ook zoveel met lastige kleuren kant en klaar gekleurd fondant te kopen. Succes!

Groetje,
Toetje

13

Mooi gedaan hoor.

14

Mooie geboortetaart, heel leuk Koekiemonster en een superblitse Carstaart (nou ja, taart, hij lijkt zo weg te scheuren ;) )

Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen!

15

Echt, super mooi gemaakt!

16

Ik vind ze super!
En zo strak!

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

17

Allemaal errug mooi gemaakt!!

18

Wat een leuke reacties allemaal, bedankt voor de complimenten! Grappig te zien dat ook hier, waar iedereen weet hoeveel werk het is, zo'n 3d auto toch het meest tot de verbeelding spreekt.

De tip van blauwe fondant heb ik in mijn hoofd opgeslagen. Had al weleens gebruik gemaakt van voorgekleurd spul, maar dacht dat het toch ook mogelijk moest zijn om die kleuren zelf te maken. Maar daar is meneer fabrikant toch duidelijk beter in!

Lies: hartstikke leuk wat je voorstelt! Ik zou zeggen: mail me anders even. Ben een beetje bang dat het voor mij ook niet haalbaar is om nog iets aan te nemen, aangezien ik tot onze vakantie (v.a. 4 juli) eigenlijk ook (te) stampvol zit. Maar wie weet is het voor over langere tijd. Ik hoor het wel. :)

19

Ik vind ze beide mooi maar ben helemaal weg van jouw cars taart. Zeker als dat het resultaat is van iets in elkaar flansen. Ik wil graag ook eens een poging wagen en ben op zoek naar tips. Waarvan heb je hem gemaakt? Biscuit of cake? Kan je verder een beetje uitleggen hoe je hem hebt opgebouwd?

20

Hoi Hermel,

De Carstaart heb ik gemaakt van cake, omdat dat steviger is bij het in model brengen. Ik heb 2 lange cakes genomen. Eentje in zijn geheel, de ander in de lengte doorgesneden en ernaast gelegd. Alles vastgeplakt (en ook nog laagjes vulling gemaakt) met botercreme 1:1 die ik voor de leuk oranje heb gemaakt (en nog een laagje jam).

Voor het in elkaar zetten van het model heb ik bij deze how to (http://www.fantasyforevercreations.com/ … 3612057931) de kunst afgekeken. Ik denk dat ik hem na het afsmeren nog wel een keer of 3 uit de koelkast heb gehaald om het model bij te snijden en -schaven. Toen nog een laatste dun laagje botercreme eroverheen voor de oneffenheidjes. Wielen van zwart fondant had ik al klaarliggen en uit de cake met een ronde uitsteker vast de wielkassen (heten die dingen zo??) gesneden. Toen de rode fondant uitgerold en over de auto gedrapeerd. En dan begint het moeilijke bekleden. Mijn tip is om met de spoiler te beginnen, omdat de fondant daar het snelst scheurt en daar ook de scherpste hoek zit om te bekleden. Toen ik de fondant voor het grootste gedeelte glad om de auto had zitten, heb ik met een ronde uitsteker (1 maat kleiner dan die ik voor de wielen (en uitsparing) had gebruikt de fondant op de plek van de wielen weggehaald en netjes naar binnen gevouwen. Hoe je dat moet doen kun je hier weer zien: http://www.how2cakes.com/3dcar.html

En daarna decoreren naar smaak. :D
Hopelijk is het zo een beetje duidelijk? Met dank nog van mijn kant voor Ria's fantastische lijst met how to's.

21

Wat een prachtige taarten!!! En wat is je cars gaaf geworden!! zeg je nou in elkaar geflanst? Hij is super!!! Ik mag dit weekend 'Red' proberen.... brrr.. ik hoop dat ie net zo leuk wordt!!

Kijk ook eens op: [url=http://www.cakestudio.nl
Groetjes.... Constance  :) voor leuke 3D workshops

22

Hi Freya,

Bedankt voor de uitleg. Ik ga het zeker een keer proberen en ik hoop dat hij net zo mooi wordt als die van jou.

Groetjes,
hermel

23

Komt er ooit een dag dat ik dit ook kan, ha ha.. Echt heel erg mooi, goed, gaaf, alle woorden vallen in het niets.. zucht..

Your cake-wish is my challenge!

24

Mooie taarten. En koekiemonster is erg grappig. Cars erg goed gemaakt, weet hoe lastig 3d kan zijn. Dikke pluim!

Groetjes Maris

Nieuwsgierig? Kijk op http://rissie.haaralbums.nl/
Life is like a rollercoaster, so slow down!