Onderwerp: Eerste verjaardag neefje en 3D cars
Eindelijk kan ik 'm dan plaatsen! De verrassingstaart voor mijn neefje dat zaterdag 1 jaar werd. Mijn zusje (voor wiens zoontje hij dus was) wilde hem absoluut niet tevoren zien en hij stond al even in de vriezer omdat we vlak voor de verjaardag terugkwamen van vakantie.
Bijzonder veel werk door al het icingspuiten, maar wel superleuk om te doen. Vullingen: frambozencreme en limoen-/citroenbavarois.

En met meptaartje en geboortekaartje (waarvan het dus een replica was) erbij:

Vraagje: zoals jullie zien is het me niet gelukt om de donkerblauwe kleur van het kaartje zelf echt op de taart te krijgen. De vraag was fondant; daar heb ik al MMF van gemaakt zodat er een lading donkerblauwe marsepein doorheen kon. Maar ondanks dat mijn halve flesje Navy blue, iets paars en een tikkeltje zwart erdoor ging, kreeg ik de kleur van zowel de bc als MMF niet donkerder dan dit. Iemand nog tips hiervoor?
Vervolgens werd de buurjongen 6 jaar en wilde mijn oudste (die ook bij hem in de klas zit en naar het feestje ging) zo graag een taart meenemen als verrassing. De 3D cars stond nog steeds op mijn lijstje, dus die heb ik snel in elkaar geflanst. Superleuk om te doen, ook deze. Ik weet het: de wielen zijn niet in verhouding en de mond kan beter, maar ik vond hem toch wel aardig en de buurjongen en zijn vriendjes waren sprakeloos (de buuv heeft zelfs haar bij AH gekochte slagroomtaart in de vriezer kunnen mikken omdat de jongens deze wilden opeten. Gelukkig vond ze dat helemaal niet erg
).