1

Onderwerp: Marshmellow fondant HELP!!!!!

Ik heb net voor het eerst zelf mmf gemaakt, wat een ellende zeg, een plakkerige bende, is dat normaal? Ik heb het idee dat ik er Crisco doorheen moest blijven kneden. Ook voelt het heel licht aan, en ik vind de stuctuur ook een beetje vreemd, heb het idee dat ik hier nooit een stik mee kan maken. Ik heb het nu maar even in de koelkast gelegd, wellicht wordt het wat steviger. Komt jullie dit ook bekend voor, of heb ik iets verkeerd gedaan. En wanneer kan ik er tylose doorheen doen? En moet ik het dan eerst kleuren, of kan dat ook daarna? Nou nou wat een vragen he?

Er bestaat meer in het leven dan taart maken. Taart eten!!!

2

Re: Marshmellow fondant HELP!!!!!

moet je er geen poedersuiker doorheen doen ipv crisco?

3

Ja, dat heb ik ook gedaan 200 gr, maar om het daarna minder plakkerig te laten zijn heb ik er crisco doorheen gekneed.

Dan heb je er te weinig poedersuiker door heen gedaan. D'r gaat best wel wat in hoor om het niet meer plakkerig te laten zijn!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!

5

ja er gaat gewoon poedersuiker doorheen totdat het een bonkie word zegmaar, en niet meer plakt.

6 Laatst bewerkt door ans pommerans (26-05-2009 22:14)

Ja, doorgaan totdat je een mooie 'deegbal' hebt, die lekker aanvoelt en lekker kneedt.

Kleurstof erdoor, (wordt het vaak ook weer een beetje plakkerig van) en dan tylose.
Ik heb hier vaak gelezen dat je het dan moet laten liggen, maar ik ga het dan meteen verwerken tot strik, en als het mooie lussen zijn, laten drogen.
Het hard worden gaat soms vrij snel en daarom verwerk ik het als het nog lekker soepel is.

If live gives you lemons, make lemonade!

7

Ik heb een soort van how-to'tje op mijn site staan misschien kan dat nog wat helpen bij het zelf maken van mmf?

Ik vind zelf mmf niet zo heel prettig werken voor een strik, maar het is wel een keer gelukt...

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

je moet het dus NIET in de koelkast bewaren,gewoon in een afgesloten bakje of in een plastic zakje, ik maak altijd zelf mmf en ook strikken ermee,geen problemen mee gehad!!

9

Iedereen bedankt voor de tips, alleen nu heb ik er al tylose doorgedaan, maar vergeten eerst te kleuren, is dit een probleem? Ik ben wel lekker aan het klooien he?

10

Nog even een vraagje, als jullie die fondant maken doen jullie dat dan met de hand, of met een mixer?

Met de hand, mijn mixer kan dit NIET aan. Maar goed, zo vaak maak ik het niet meer, gebruik gewoon rolfondant van Bakels!

Groetjes Rebecca
Together forever, never apart. Maybe in distance, but never in heart!