1 Laatst bewerkt door lune (24-05-2009 06:52)

Onderwerp: Rampenpokemon, barbie en prinses

Alles maar in 1 topic

een barbietaart voor de dochter van Puck's juf waarvan de broertjes dus een hele ernstige notenallergie hebben......blijft eng om te maken maar is ondertussen wel mijn grootste vaste klant :D

fondant en ik zijn geen vrinden en zullen het ook nooit worden.
ondanks het voorwerk wat ik eindelijk eens allemaal gedaan had zat er niet veel mee, de eerste keer dat ik de lap fondant over de jurk heen drappeerde scheurde hij al, heb m eraf getrokken (en de nodige gaten dichtgeplumuurd) en het overnieuw gedaan en om 3:30 was het klaar :S
Uiteindelijk wel tevreden met het resultaat, voor 50 personen dus nog een klein taartje erbij gedaan

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DJLXAI8B.jpg

vulling: bastognebotercreme, witte chocoladebavarois (of ik heb het niet goed gedaan, maar ik kon weinig chocosmaak ontdekken), jam, aardbeienbavarois

pokkemon ook weer voor de notenallergiekinderen die op deze verjaardag op visite kwamen

http://www.mijnalbum.nl/Foto-6QK8WBVJ.jpg

toen ik deze bekleed uit de koelkast haalde om te stapelen kwam er allemaal vocht onderuit en zat er aan de achterkant een hele grote luchtbel (over de hele taart) onder het fondant.
tijdens het vullen kwam ik erachter dat ik geen jam meer had (degene die de kinderen wel mogen) en ben ik om 21:45 nog 2 albert heijns afgefietst die het ook niet hadden. uiteindelijk heb ik de gelei uit de aardbeienvlaaivulling gefilterd en dit er tussen gedaan.
de ene draak zat al in elkaar maar daar bleven de vleugels niet van vast zitten en brokkelde langzaam af, de andere draak was nog losse onderdelen en die wilde er ook niet op blijven plakken en er brokkelde ook stukjes af :S :S
de achterkant ging er steeds meer ingezakt uitzien (maar gelukkig de achterkant) en het huilen stond me nader dan het lachen.
ik heb hem zelf weggebracht heul voorzichtig want pokkebal stond vreselijk te wiebelen bovenop
en de reactie......oh........nooit gedacht dat hij zo mooi zou zijn ........en 10 euro fooi die ik niet wilde maar ze wilde er niets over horen dat ik dat niet zou aannemen :S

en tenslotte plaats ik m ook maar ff hier:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-DK3FBEHZ.jpg

kleine gezichtjes blijf ik heul moeilijk vinden

sorry voor mijn lange relaas, bedankt voor het kijken en ..........TIPS WELKOM

Alles goed???? nee 3 fout

2

Re: Rampenpokemon, barbie en prinses

Jeetje, wat heb jij je best gedaan zeg! Tot midden in de nacht aan toe!
Balen dat het dan aan de achterkant mis gaat, maar de voorkant ziet er super uit!
Dikke complimenten hoor!

3

Ik kan je geen tips geven, want ik heb geen verstand van taartnmaken :D, maar wel complimenten: ik ben vooral heel erg onder de indruk van je puzzel: vind 'm supermooi, inclusief gezichtje!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

4

je ziet niets van al je bloed zweet en tranen ;)
ze zijn heel erg leuk geworden.
tips welkom? ik heb er 1 voor je waar ik zelf ook tegen aan liep met die bloementaartvorm. bij die roze zie je dat de onderkant niet mooi doorloopt. ik snijdt zelf in de knik de randjes die uitsteken weg en doe met de spuitzak met botercreme de holtes opvullen zodat je van boven tot onderaan helemaal strak kunt afsmeren. een beettje stuukwerk dus.
de draakjes vind ik super enne.... de onderste dame is geen travestiet meer  :thumb: (ik moet zelf onver anderhalve week ook 2 winks dames maken, ben benieuwd of ik daar ook een beetje mooie dames van kan maken :S zie er nu al tegenop)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

5

Nou met die rampen valt het allemaal toch reuze mee!! Ik vind je barbie prachtig en leuk met die bloemvormen. Je notenallergie stapel ziet er ook strak en netjes uit! Je draakjes ook! En ook je puzzelprinses ziet er goed uit!

6

prachtige taarten zeg ! zo balen dat alles tegenzat met de pokemon-taart, maar het is niet te zien hoor !

Groetjes, Conny

7

heel leuk allemaal

8

Je taarten zijn mooi, maar de verhalen erachter .... daar heb ik wel een beetje leedvermaak om hoor ;) Dat met die jam zou mij ook kunnen overkomen en ik geloof dat ik ook geen vriendjes zou zijn met pokkebal :D :D :D
Maar ... aan 't eindresultaat is 't allemaal niet te zien. Dus die missie is weer geslaagd!

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

9

super gedaan hoor....

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

10

Allemaal rampen op elkaar en terwijl je bezig was vond je het op een gegeven moment vast niet meer leuk. Maar.........
Je ziet er niks van! Ze zij prachtig! heel mooi gedaan!

11

Knap, hoor! Na dit verhaal en dan zulke leuke taarten! Wat een doorzettingsvermogen en gelukkig helemaal beloond!!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

12

ha ha je wil vast geen tips van mij. Misschien dat we eerder moeten beginnen :lol:
ik vind ze goed gelukt hoor. Je barbie is erg strak. Ik zet alleen nooit taarten met fondant bekleed in de koeling maar op koelelementen.

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

13

glashill schreef:

Je taarten zijn mooi, maar de verhalen erachter .... daar heb ik wel een beetje leedvermaak om hoor ;)

http://cdn.content.sweetim.com/sim/cpie/emoticons/00020075.gif

glashill schreef:

ik geloof dat ik ook geen vriendjes zou zijn met pokkebal :D :D :D

pokkebal was zo'n beetje het enige wat goed lukte en lekker meezat ondanks dat ik mn bedenkingen had om 2 bollen op elkaar te stapelen

14

maris18 schreef:

Ik zet alleen nooit taarten met fondant bekleed in de koeling maar op koelelementen.

ik zet altijd alles in de koelkast en met barbiestapel was er niets aan de hand, met pokkebal ook niet en 1 van de 2 blauwe ook niet, alleen de onderste blauwe deed zo raar :S

15

lune schreef:
maris18 schreef:

Ik zet alleen nooit taarten met fondant bekleed in de koeling maar op koelelementen.

ik zet altijd alles in de koelkast en met barbiestapel was er niets aan de hand, met pokkebal ook niet en 1 van de 2 blauwe ook niet, alleen de onderste blauwe deed zo raar :S

mmmmmm mysterieus

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage

16

Jee zeg, wat een ellende heb je gehad met die taarten zeg! Maar ze zijn wel stuk voor stuk echt geweldig mooi geworden. Vind je draken op de pokkemon taart helemaal super!

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

17

Wat een pech.
Maar ik vind de taarten stuk voor stuk erg leuk !

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

18

Wat een pech met je taarten zeg, maar je ziet het niet hoor :nooo
Ze zijn harstikke mooi!

19

Mooie taarten, de grote prinses is erg leuk geworden.
Heb je de oogjes op de 'kleine' prinses geschilderd? Ik mag me hier binnenkort ook eens aan wagen :s
Pokemon, sorry, maar je ziet niets van al de drama, hij ziet er geweldig uit!

Liefs Sannie
Droom niet alleen van grootse dingen, maak ze waar!

20

Ze zien er weer super uit luuntje. :Y
Enne, volgens liam dat zijn geen gewone draakjes. ;)
Dat zijn, Charisard en Dragonide. :D

21

O, en dat roze rare ding is ditto.(met dubbel T) :lol:

22

Het is er niet aan te zien hoor. Ziet er heel goed uit. Ik heb ook stevig gevloekt op die pokemonfiguren. Ik had een hele reeks gekregen om uit te kiezen (alles met dunne wiebelbeentjes werd meteen geschrapt :D )
Het zijn vreselijk moeilijke dingen.
En die bal zo is schitterend. Ik heb het idee ook in mijn hoofd gehad maar ook meteen geschrapt. Het leek me echt niet makkelijk. Endat is het ook niet. Echt goed gedaan !
De fooi was dubbel en dik verdiend.

23

Hartstikke mooi toch!! Niks mis mee.
Jij kijkt vast met een kennersoog en zij kijken naar het geheel en zien al die kleine dingetjes niet joh.. :D

24

Wat een avonturen kun je zo toch beleven.. ik kan me zo voorstellen dat je op zo'n moment alles in de wilgen wilt hangen :lol:

Alles is reg kommen.. :Y Het ziet er schitterend uit.. ik vind ook het gezichtje van de prinses heel mooi geworden (nix geen travestiet!!)

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

25

Ach wat kan jij toch zeuren zeg :lol:
Zo op de foto ziet het er best acceptabel uit hoor ;) Geen travestietenprinses, wel rare beesten maar dat hoort zo volgens Wendy, en de barbie is mooi, PUNT

"Whatever you do, do it with chocolate"
https://regenbooghuisje.com