Onderwerp: Rampenpokemon, barbie en prinses
Alles maar in 1 topic
een barbietaart voor de dochter van Puck's juf waarvan de broertjes dus een hele ernstige notenallergie hebben......blijft eng om te maken maar is ondertussen wel mijn grootste vaste klant
fondant en ik zijn geen vrinden en zullen het ook nooit worden.
ondanks het voorwerk wat ik eindelijk eens allemaal gedaan had zat er niet veel mee, de eerste keer dat ik de lap fondant over de jurk heen drappeerde scheurde hij al, heb m eraf getrokken (en de nodige gaten dichtgeplumuurd) en het overnieuw gedaan en om 3:30 was het klaar
Uiteindelijk wel tevreden met het resultaat, voor 50 personen dus nog een klein taartje erbij gedaan
vulling: bastognebotercreme, witte chocoladebavarois (of ik heb het niet goed gedaan, maar ik kon weinig chocosmaak ontdekken), jam, aardbeienbavarois
pokkemon ook weer voor de notenallergiekinderen die op deze verjaardag op visite kwamen
toen ik deze bekleed uit de koelkast haalde om te stapelen kwam er allemaal vocht onderuit en zat er aan de achterkant een hele grote luchtbel (over de hele taart) onder het fondant.
tijdens het vullen kwam ik erachter dat ik geen jam meer had (degene die de kinderen wel mogen) en ben ik om 21:45 nog 2 albert heijns afgefietst die het ook niet hadden. uiteindelijk heb ik de gelei uit de aardbeienvlaaivulling gefilterd en dit er tussen gedaan.
de ene draak zat al in elkaar maar daar bleven de vleugels niet van vast zitten en brokkelde langzaam af, de andere draak was nog losse onderdelen en die wilde er ook niet op blijven plakken en er brokkelde ook stukjes af
de achterkant ging er steeds meer ingezakt uitzien (maar gelukkig de achterkant) en het huilen stond me nader dan het lachen.
ik heb hem zelf weggebracht heul voorzichtig want pokkebal stond vreselijk te wiebelen bovenop
en de reactie......oh........nooit gedacht dat hij zo mooi zou zijn ........en 10 euro fooi die ik niet wilde maar ze wilde er niets over horen dat ik dat niet zou aannemen
en tenslotte plaats ik m ook maar ff hier:
kleine gezichtjes blijf ik heul moeilijk vinden
sorry voor mijn lange relaas, bedankt voor het kijken en ..........TIPS WELKOM