1

Onderwerp: Topsy bruidstaart in gezellige knalkleuren voor een bijzonder stel!

Gisteren stond er weer lekker een bruidstaart op het programma. Voor een bekende dit keer, nl. de ex van m'n broer. Ze betekent veel voor me en na de scheiding hebben we gelukkig altijd contact gehouden. D'r nieuwe vriend is een schat en ik vond 't dan ook heel bijzonder om hun bruidstaart te maken. Aangezien ik al heel lang een topsy wilde maken, heb ik voorgesteld deze te maken en zij konden zich daar wel in vinden ... dus een topsy moest 't worden. Verder hebben ze zich alleen nog bemoeid met de smaken. Voor 't uiterlijk van de taart kreeg ik totaal de vrije hand. De enige wens was dat 't een vrolijke taart moest worden.
Aangezien ik wist dat ze in 't rood zou trouwen kwam ik al snel op de kleurencombi rood/paars/fucsia/lila/zilver. Verder had ik ook al bedacht dat ik eindelijk 'ns die vrolijke sprietjes als topper wilde en langzamerhand werd ook de rest van 't ontwerp gevormd. Ook wilde ik iets doen met de trouwkaarttekst en op de rand van de taart staat dan ook 'Wat ben je gezegend als je uit ontelbare mensen je zielsverwant ontmoet'.
Nu alleen de uitvoering nog! Eigenlijk had ik van te voren een topsy-workshop willen volgen, maar tja ... dan moet je daar natuurlijk wel tijd voor maken en je ook daadwerkelijk opgeven. Vervolgens was 't plan om toch vooraf 'ns te oefenen, maar ook dat is niet gelukt. :s Dus donderdagochtend was ik toch wel ietwat zenuwachtig. Ik moet zeggen dat ik bij een reguliere opdracht nooit had aangedurft om zo'n risico te nemen, maar ik wist hierbij dat ik altijd nog een 'gewone' bruidstaart kon maken. Maar ja .... als Jac iets wil .... moet 't er ook van komen.
Gelukkig had ik me wel al verdiept in de verschillende topsy manieren en uiteindelijk heb ik gekozen voor deze werkwijze: http://www.sugarcraft.com/catalog/weddi … cakes.htm. Ik moest zelf nl. ook op de bruiloft komen en moest dus de taart de dag vooraf al nagenoeg af hebben. Scheef stapelen durfde ik dan ook niet aan. :nooo Al met al heb ik 'm toch niet helemaal in elkaar gezet, maar zowel de onderste 2 als de bovenste 2 lagen apart van elkaar gestapeld. Op de bruiloft zelf ben ik direct na het ja-woord in het gemeentehuis samen met m'n moeder naar huis gesjeesd om de taart te halen en om deze vervolgens bij het bruidspaar thuis (de bruiloft was lekker in hun tuin) op te zetten.
Ze waren echt superblij met het resultaat en het is toch heerlijk om die reactie te kunnen zien!

De taarten zijn trouwens om en om gevuld met:
- vanillecreme met verse aardbeien en aardbeienvlaaivulling 
- citroencreme met verse mango en lemoncurd.
Gelukkig waren de gasten ook nog lovend over de smaak ... dus mijn dag kon ook al niet meer stuk!

Jammer genoeg bleek de batterij van mijn camera dus leeg te zijn en ik kon er dus nog maar net 1 foto uitpersen. M'n hoop is dan ook gevestigd op m'n broer. Hij heeft de bruidsreportage gemaakt en heeft natuurlijk op mijn verzoek wat extra kiekjes van de taart geknipt!

http://www.mijnalbum.nl/Foto-7S77MRN7.jpg

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

2

Re: Topsy bruidstaart in gezellige knalkleuren voor een bijzonder stel!

Hij is echt prachtig....ondanks dat ik niet van "topsy's" houdt. :shhh:

Volg je hart...want dat klopt!

3

Mooi!! Mooie kleurencombinatie, lekker fleurig.

4

Prachtig

Erg mooi

Groetjes van Barbara.
*Je kunt ook kijken bij mijn album als je dat leuk lijkt wat ik  heb gemaakt*: http://www.mijnalbum.nl/Album=MXG4QRGH

6

Geweldig! Gewoonweg geweldig! Zeker na het verhaal erbij... Hier mag je met recht trots op zijn!

PS wat een lekkere vullingen!

Groeten, Jolanda
I try to watch what I eat, but I'm not fast enough!

7

moooooooooooooooooi

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

8

prachtig! Een hele mooie kleurencombinatie!!

9

wat een heerlijk felle knal-achtige taart :D super tof :)

10

Prachtige taart, lekker vrolijk met die mooie kleurencombinatie en hij klinkt ook nog eens heerlijk!!!

Op zoek naar leuke hebbedingetjes, kijk eens op mijn site! Cakes by Bien heeft ook een FB pagina, zo ben je altijd op de hoogte!

11

Hij is prachtig!
En ondanks zijn schevigheid is het geheel 'in het lood' en dat vind ik veel mooier dan zo'n echte 'Toren van Pisa' waar je bijna naast gaat staan om 'm op te vangen ;)...

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

12

Een woord, geweldig :thumb:

En die ene foto vind ik prachtig gedaan :)

13

Wauw, wat een prachtige taart! vrolijk en kleurrijk, maar ik vind hem echt stijl hebben :thumb:

Maare... jij maakt de taart voor de ex van je broer en hij maakt de bruidsreportage??? das best bijzonder! ;) maar erg leuk!

14

mniek schreef:

Precies mijn mening!

Groet, Jolanda

15

Linda-S schreef:

Maare... jij maakt de taart voor de ex van je broer en hij maakt de bruidsreportage??? das best bijzonder! ;) maar erg leuk!

Inderdaad heel bijzonder en ik voel me dan ook heel bevoorrecht (schrijf je dat zo????).

Jac's taartjes ...... naar wens gemaakt voor elke gelegenheid!
www.jacstaartjes.nl

16

jack wat heb je weer een plaatje gemaakt. idd heel bijzonder dat jij maar ook je broer zo'n fijn contact hebben onderhouden.

groetjes Tirza     
www.facebook.com/TaartvanTirs

17

Wat een prachtige taart!! Mooie combi's van uiterlijk en kleurgebruik!

18

mniek schreef:

Helemaal mee eens !
Hij is werkelijk prachtig qua kleur en uitvoering echt heel netjes :Y

En topry's vind ik eigenlijk alleen maar leuk als ze echt heel topsy zijn en dat de legen liefst ook nog een beetje schuin naar binnen toe lopen.

19

Heel Erg Mooi!

"Ik maak nou eenmaal graag strikken" 
Groetjes, KARIN  www.taartvankarin.nl

20

Erg mooi!!

21

hele mooie taart...vakwerk

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

22

Erg mooi!

23

Wat een geweldig mooie taart!!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

24

Wow, die is echt prachtig!!! En ondanks zijn scheefheid oogt ie toch super recht op een of andere manier. Heel knap gedaan. Kleuren zijn ook prachtig!

Gewoon, omdat ik het zo leuk (en lekker) vind!
www.cakeme.nl

25

deze vind ik heel erg mooi, ik heb die uitsteker van de week ook gekocht die open zeg maar erg mooi zo. Ik hou wel van die kleuren. En een heel mooi parelrandje (ik zal hem niet meer afkrkaken als ik naast je zit op de biendag :lol:)

Mariskawww.hetzoetefeest.nl www.hetzoetefeest.hyves.nl voor taarten,workshops en verkoop op afspraak van materialen en ingrediënten vlakbij leidsehage