Onderwerp: Topsy bruidstaart in gezellige knalkleuren voor een bijzonder stel!
Gisteren stond er weer lekker een bruidstaart op het programma. Voor een bekende dit keer, nl. de ex van m'n broer. Ze betekent veel voor me en na de scheiding hebben we gelukkig altijd contact gehouden. D'r nieuwe vriend is een schat en ik vond 't dan ook heel bijzonder om hun bruidstaart te maken. Aangezien ik al heel lang een topsy wilde maken, heb ik voorgesteld deze te maken en zij konden zich daar wel in vinden ... dus een topsy moest 't worden. Verder hebben ze zich alleen nog bemoeid met de smaken. Voor 't uiterlijk van de taart kreeg ik totaal de vrije hand. De enige wens was dat 't een vrolijke taart moest worden.
Aangezien ik wist dat ze in 't rood zou trouwen kwam ik al snel op de kleurencombi rood/paars/fucsia/lila/zilver. Verder had ik ook al bedacht dat ik eindelijk 'ns die vrolijke sprietjes als topper wilde en langzamerhand werd ook de rest van 't ontwerp gevormd. Ook wilde ik iets doen met de trouwkaarttekst en op de rand van de taart staat dan ook 'Wat ben je gezegend als je uit ontelbare mensen je zielsverwant ontmoet'.
Nu alleen de uitvoering nog! Eigenlijk had ik van te voren een topsy-workshop willen volgen, maar tja ... dan moet je daar natuurlijk wel tijd voor maken en je ook daadwerkelijk opgeven. Vervolgens was 't plan om toch vooraf 'ns te oefenen, maar ook dat is niet gelukt. Dus donderdagochtend was ik toch wel ietwat zenuwachtig. Ik moet zeggen dat ik bij een reguliere opdracht nooit had aangedurft om zo'n risico te nemen, maar ik wist hierbij dat ik altijd nog een 'gewone' bruidstaart kon maken. Maar ja .... als Jac iets wil .... moet 't er ook van komen.
Gelukkig had ik me wel al verdiept in de verschillende topsy manieren en uiteindelijk heb ik gekozen voor deze werkwijze: http://www.sugarcraft.com/catalog/weddi … cakes.htm. Ik moest zelf nl. ook op de bruiloft komen en moest dus de taart de dag vooraf al nagenoeg af hebben. Scheef stapelen durfde ik dan ook niet aan. Al met al heb ik 'm toch niet helemaal in elkaar gezet, maar zowel de onderste 2 als de bovenste 2 lagen apart van elkaar gestapeld. Op de bruiloft zelf ben ik direct na het ja-woord in het gemeentehuis samen met m'n moeder naar huis gesjeesd om de taart te halen en om deze vervolgens bij het bruidspaar thuis (de bruiloft was lekker in hun tuin) op te zetten.
Ze waren echt superblij met het resultaat en het is toch heerlijk om die reactie te kunnen zien!
De taarten zijn trouwens om en om gevuld met:
- vanillecreme met verse aardbeien en aardbeienvlaaivulling
- citroencreme met verse mango en lemoncurd.
Gelukkig waren de gasten ook nog lovend over de smaak ... dus mijn dag kon ook al niet meer stuk!
Jammer genoeg bleek de batterij van mijn camera dus leeg te zijn en ik kon er dus nog maar net 1 foto uitpersen. M'n hoop is dan ook gevestigd op m'n broer. Hij heeft de bruidsreportage gemaakt en heeft natuurlijk op mijn verzoek wat extra kiekjes van de taart geknipt!
www.jacstaartjes.nl