1

Onderwerp: Wat heb ik fout gedaan?

Ik ben met m'n eerste taart bezig. wil een stapeltaart met een strik erbovenop. Ik heb (rode) marsepein gekocht en heb dit verstevigt met Tylose. In eerste instantie reageerde de marsepein niet tot nauwelijks op de tylose dus heb ik er nog iets bijgedaan.. ik heb het er goed doorheen gekneed en daarna even laten rusten maar nu is het dus niet meer uit te rollen.. het blijft dus heel dik en krijg het met geen mogelijkheid dunner! Heb ik teveel tylose er door gedaan of had ik het meteen moeten uitrollen en niet moeten laten rusten?

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

2

Re: Wat heb ik fout gedaan?

Ik neem aan dat je de rode marsepein wilt gebruiken voor de strik? Ik vind dat marsepein niet zo goed te verstevigen is, blijft toch nog heel lang "slap" en werkt voor een strik dus niet zo handig. Ik zou zelf dus fondant gebruiken, daarmee kun je ook "fijner" werken en dus dunner uitrollen. Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

3

lilo schreef:

Ik neem aan dat je de rode marsepein wilt gebruiken voor de strik? Ik vind dat marsepein niet zo goed te verstevigen is, blijft toch nog heel lang "slap" en werkt voor een strik dus niet zo handig. Ik zou zelf dus fondant gebruiken, daarmee kun je ook "fijner" werken en dus dunner uitrollen. Succes!

Hoi Lilo,

Bedankt voor je reactie. Ik las idd dat ik beter fondant had kunnen gebruiken maar ik had al marsepein gekocht dus ja, dat gebruik ik dan maar. En dat fijner werken.. ik zou graag willen maar dat lukt dus niet, ik krijg het dus met geen mogelijkheid dunner uitgerold door die tylose.. bij mij werkt die tylose dus wel goed bij de marsepein.. miss wel t

Ik ben in vorm! Rond is toch ook een vorm??

4

Kleine bolletjes eraf plukken en die heel goed doorkneden totdat het weer soepel is, het 'fitnessgedeelte' van deze hobby.... :D!
Ik denk dat er nog wel wat van te maken moet zijn, maar dat lukt niet als je de hele klomp tegelijk probeert te bewerken.

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

5

Ik kneed (wel idd met fondant) altijd een snuifje tylose erdoor, en maak dan gewoon gelijk m'n lussen. Deze laat ik

6 Laatst bewerkt door lilo (23-05-2009 15:17)

Misschien kun je het even in de magnetron ietsjes verwarmen en dan een gedeelte mengen met marsepein zonder tylose, zodat het weer een beetje verwerkbaar wordt? (het klinkt dan als een beetje teveel tylose?)

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !