1

Onderwerp: Beginnersmateriaal

Omdat ik veel goeie tips voorbij zie komen op dit forum, waag ik me ook aan een vraagje. Ik wil graag wat spulletjes aaschaffen (vooral voor cc's), maar door het overweldigende aanbod weet ik het even niet meer. Ik zit vooral te denken aan uitstekers, bakvormen voor cc's, fondant/marsepein enzo. Wie heeft er tips wat wel (en wat niet!) te bestellen?
Bedankt voor jullie reacties!

2

Re: Beginnersmateriaal

Wat wil je eigenlijk gaan doen met de cc's

marsepein of een toef
en dan wat wil je er op.. boetseren of platte uitgestoken bloempjes figuurtjes..

Als je dat eerst bedenkt maakt het je zoek criteria al ietsjes kleiner

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

3

Daar heb je gelijk in. Ik denk dat ik eerst maar voor de uitstekers en het marsepein/fondant ga. Aan het boetseren durf ik me nu nog niet te wagen. Heb 1 workshop cc's decoreren gedaan. Daar hebben we met marsepein en (vooral) uitstekers gewerkt. Nog 1 vraagje: wat is het verschil tussen marsepein en fondant?

4

fondant is alleen maar suiker (met iets erdoor om het bij elkaar te houden ;) ) en marsepein is gemalen amandelen met suiker (met ..... enz. ).

If life gives you lemons, make lemoncurd.

5

Okay, maar wat kun je dan het beste gebruiken als je met uitstekers en bijvoorbeeld een structuurmatje werkt? Of maakt dat niet uit??

6

Op zich maakt het niet zoveel uit.. al moet ik zeggen dat ik de kleuren van marsepein wat mooier vind. Doordat marsepein vettiger is zijn de kleuren wat dieper, en heftiger.

Ik raad aan een uitsteker te kopen met de diameter van de bovenkant van de cupcakes, zo heb je in iedergeval altijd een mooie ondergrond om mee te werken.

Structuur matjes zijn leuk en zeker degene die bij het scrapboeken wordt gebruikt zijn goed betaalbaar..

Bloempjes doen het altijd erg goed. een paar mooie plungeruitstekers hier uit de webshop zijn altijd een goede aanschaf. Ook de 5 pedalcutter is een mooie waar je hele leuke blompjes mee maakt :Y

Zorg voor een paar leuke vompjes kleine rondjes, vierkantjes, driehoekjes die komen altijd van pas. dat hoeven niet altijd officiele uitstekers te zijn. Soms kom je ze op de grappigste plaatsen tegen :)

Een paar goede tools, waaronder een mesje, bone tool , ball tool, cutting wheel, en vein tool vind ik ook onmisbaar, ze hebben in de webshop een aantal leuke starters sets of je koopt een paar losse tools van een wat betere kwaliteit waarvan je de serie later nog kan uitbreiden.

Ik hoop je hiermee een beetje van dienst te zijn geweest :D

Deleukstetaartenshop Almere, verkozen tot leukste winkel van Almere en van Flevoland!

7

Dank je wel voor je tips. Ik heb er zeker iets aan! Heb nog even op je website gekeken. Wat een supermooie cc's en taarten maak je! Complimenten hoor!

8

Hoi!

Wat ik erg fijn vind met het bakken van cupcakes is een cupcakevorm... Bij de Hema gekocht vandaag en eindelijk cupcakes in een goede vorm! Ik heb van wilton een begineerssetje tools gekocht waarmee je fondant en marsepein mee kunt bewerken. Ik vind zelf de plungecutters (uitstekers) erg fijn werken (zie webshop) en omdat ik erg van bloemen en vlinders hou heb ik ook deze uitstekers gekocht. En vaak is een setje met 3 verschillende maten goedkoper dan dat je alles los koopt. Je bent in beginsel meer kwijt maar je hebt er ook meer aan. Persoonlijk vind ik fondant lekkerder (ik hou niet van marsepein..) en het werk ook makkelijk. Fondant kun je in alle kleuren kleuren (ook fel) en ook in pasteltinten.

Hoop dat je er iets aan hebt. Succes! En veel bakplezier! (showen he?)

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"