Devy Jones schreef:Ik heb ook net een zeemeermin geboetseerd (het 2e boetseersel ooit) en ik moet zeggen, als ik die van jou zie, heb ik zin om die van mij de vuilbak in de kieperen (gaat niet, want zit al op een taart en die is al afgeleverd)
Ik moet nog veel oefenen om hem zo mooi te krijgen. Mijn marsepein brokkelde ook zo vreselijk (misschien wel echt slechte kwaliteit) Misschien toch beter met fondant (daar werk ik anders mee, maar mijn eerste poging tot zeemeermin in fondant was ook al volledig mislukt!)
Ik had gedacht, ik boetseer NOOIT meer een zeemeermin, maar misschien moet ik het gewoon nog eens op een andere manier proberen.
Heeft er iemand een tip om de staart op een goeie manier aan het lijfje te boetseren.
Ik had eerst leuke krulletjes gemaakt maar die bleven maar niet op haar hoofd kleven. Dit haar lijkt nergens op, maar het was een noodoplossing 
Hier is mijn zeemeermin (ze is naakt, maar het was dan ook voor een 45-jarige die verder een piet piraat taart wilde en ik wou er toch iets grappig instoppen.
http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak … 4456_n.jpg
Groetjes, Evy
Niet zo onzeker hoor Evy, bij mij lukt het ook niet altijd , anders gezegd:: Ik moet ook steeds oefenen en oefenen, en ja onder de begeleiding van Wendy dan lukt het echt altijd, echt heel maf,
De zeemeermin is gewoon van marsepein geboetseerd, ik boetseer/modelleer altijd met marsepein en gebruik eigenlijk heel weinig fondant, alleen als ik iets echt wil laten staan.
Als je nu een staart van de zeemeermin maakt, maar je eerst een worstje, daarna rol je er een puntje in, nu heb je al de onderkant van de staart, dan ga je de binnenkant van de staat een beetje hol maken, zo krijg je een beetje wijdte in de staart, en kan je met het tooltje waar je smiley's mee kan maken, schubben, dit doe je dakpansgewijs!!
Maar ik vind het er echt niet raar uit zien hoor, en nogmaals gewoon blijven oefenen, want dat moet ik ook echt hoor.
Ik heb pas geleden Sneeuwwitje gemaakt met haar prins en haar kleine 7 vriendjes en die rolden er ook niet in 1 keer uit!!
Overwin woede met liefde, overwin het kwade met het goede. (boehda)
www.taartenomopteeten.mijnalbums.nl