1

Onderwerp: overleeft mijn taart een autorit van 5 uur?

Hallo mede-forummers,

A.s. woensdag gaan we met de familie een midweek naar de ardennen ter ere van het 60 jarig trouwjubileum van mijn opa en oma. Hier hoort natuurlijk een mooie taart bij en die ga ik maken.

Nu zit ik een beetje te dubben wat ik zal doen:
- woensdag ochtend thuis de taarten vullen en bekleden, dan dus heel lang in de auto en daar afwerken.
- alle vullingen etc. meenemen en in de ardennen al het werk doen.

Ik weet niet zo goed hoe het gaat met vullingen tijdens zo'n lange autorit ( ca. 5 uur) De ene taart is gevuld met chococreme en baileyscreme. Opzich dus wel stevige vullingen.
De andere is ongeveer volgens de appeltaart a la Vlits, ietwat slappere vullingen.

Wat zouden jullie, ervaren, taartenbaksters mij aanraden?

Alvast heeeel erg bedankt voor het meedenken!!!

Groetjes Marja

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

2 Laatst bewerkt door marliesb (17-05-2009 20:02)

Re: overleeft mijn taart een autorit van 5 uur?

Mijn ouders hebben een taart van mij meegenomen in de auto naar Beieren...
700 km dus dan kan jouw taart er ook wel tegen denk ik...;)
Ik heb hem in een stevige krat gezet met daarin koelpac's dat was heel goed gegaan tijdens de rit...

Je zou hem misschien nog in kunnen vriezen en bevroren meenemen. Dan kan er minder mee gebeuren en ontdooit hij onderweg al voor een groot gedeelte.

If live gives you lemons, make lemonade!

4

dames bedankt voor de reactie! Ik ga ze toch maar gevuld en bekleed meenemen. als de taart van Marlies de rit naar beieren al overleefd... ;)
Daarbij gaan we met de caravan en kan de taart dus gekoeld mee in de koelkast haha! wat een luxe.

Schatertheater en meer: www.kletskoek.eu

5

Je hebt tegenwoordig ook van die boodschappenkratten met een koeltas erin (zelfde maat als de krat) misschien ook een optie.