1 Laatst bewerkt door msaris (19-05-2009 09:16)

Onderwerp: Faalangst overwonnen en toch een tweede poging gewaagd; ben superblij

Technisch gesproken is dit natuurlijk ook een gestapelde taart, maar ik had niet de indruk dat deze daar thuishoorde. Ik weet ook dat jullie al honderdduizend van deze dingen hebben gezien, maar voor mij was het echt een overwinning en ik wil haar dus gewoon toch showen. Hieronder het stukje wat ik erbij heb geschreven op mijn weblog, en dat wil ik voor de kenners (op dit forum, het land der zienden, ben ik immers geen koning, niet eens in de buurt van kroonprinses...) graag aanvullen met te zeggen dat ze een beetje klem heeft gezeten in de koelbox en het er daarom hier en daar wat geplet uitziet. En voor de liefhebbers: ze is gevuld met frambozenbavaroisvulling van de Lidl (actie paar weken geleden, geweldig spul) en viervruchtenjam. Simpel, maar wel lekker fris en luchtig.
(NB: voor wie ook de eerste poging wil zien: op mijn weblog mswoord.web-log.nl, in de rubriek Eten: taart staat ie helemaal onderaan.)

http://www.mswoord.nl/taart/barbiesilke.jpg

Drie jaar geleden maakte ik voor een meisjesfeestje eens een taart van een Barbie in een prinsessenjurk van cake en marsepein (correctie: dit was fondant, zag ik bij nader inzien). Ik had geen idee hoe dat moest, maakte er een soepzooi (om niet te zeggen soepjurk) van en was ontzettend ontevreden. Het ontvangstertje daarentegen was er vreselijk van onder de indruk en glom van oor tot oor; ook familie en vrienden stonden met open mond te kijken. Dat was superfijn, natuurlijk, maar het maakte niet alles goed en in mij nestelde zich het idee dat ik geen Barbietaarten kon maken.
Totdat het idee bovenborrelde om voor een dochtertje van een andere vriendin, de grootste fan van Barbie en roze die er is, als opvolger van de knalle bloementaart van vorig jaar toch maar weer eens een poging te wagen een prinsessentaart te maken. Met frisse tegenzin, dat wel, want Moontje houdt er niet van iets niet goed te kunnen en ze was er zeker van dat het opnieuw een fiasco zou worden. Ondanks de goede voorbereiding om het mezelf makkelijk(er) te maken, de geslaagde proefjes op papier en de inmiddels behoorlijk opgebouwde ervaring in het maken en decoreren van taarten met marsepein. Ik suste mijn zenuwen een beetje met het idee dat ze ook een opnieuw mislukte poging ook geweldig zouden vinden

Groetjes, Moon

2

Re: Faalangst overwonnen en toch een tweede poging gewaagd; ben superblij

Deze is echt heel mooi!!!

3

Wauw, deze is echt heel mooi. Ik heb er van het weekend ook een gemaakt, maar die ziet er maar eenvoudig uit vergeleken met die van jou. Als je het goedvindt sla ik hem op want aan de reacties op mijn Barbie te merken zal de vraag om zo'n dame nog wel eens komen.

Groetjes,

Sandra

4

Wow, hij is prachtig geworden!!! :thumb:

5

hij is mooi!!!

mag ik vragen met welk uitstekertje je die bloemetjes hebt gemaakt. erg schattig namelijk!!!!

gr kim

Dat ziet er echt super uit!!
Ik heb laatst ook een barbie gemaakt, maar die kan echt niet aan deze tippen.
Prachtig!

If live gives you lemons, make lemonade!

Vraagje nog: is het allemaal marsepein?

8

Nou jij hoeft geen faalangst voor Barbietaarten meer te hebben hoor. Supermooi!

9

Ze is schitterend geworden, en ik kan echt nergens zien dat klem zou hebben gezeten hoor! Ik vind haar gewoonweg fantastisch. Een hele mooie en geslaagde 2e poging!
Jij kan barbie/prinsessentaarten maken... punt! :D

Stap binnen in een wereld vol taart
http://www.taartwereld.nl  |  http://taartwereld.blogspot.com/

10 Laatst bewerkt door msaris (18-05-2009 15:13)

Dag allemaal,
Dank voor de complimenten, dat geeft de burger moed :-)
Wat antwoordjes:
-ja, alles is marsepein. Het zijn kleuren van de webshop (roze en paars), maar alleen de ondertaart is zo gebruikt, de rest is gemengd met (extra) blanke marsepein tot de gewenste lichtheid.
-De maten lijken niet te kloppen, maar ik denk toch dat de bloemetjes zijn gemaakt met een van de kleine van deze set plunger cutters: http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1549
De trosjes zijn overigens een op zich eenvoudig (doe het niet te netjes, dat maakt het lelijk, beetje at random is mooier), maar wel tijdrovend klusje, want er zitten honderden bloemetjes in het totaal.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit eigen ontwerp erg geslaagd vind en denk dat het, zonder roze ondertaart en in de tinten die gewenst zijn, heel geschikt is als romantisch bruidstaartdecor. Eenvoudig, maar wel stijlvol.
-iedereen die wil, mag foto's taarten opslaan en de ontwerpen gebruiken - naamsvermelding is vriendelijk :-) Ik heb er geen patent op, en als die bestonden, was ik schatplichtig aan heel veel andere mensen, want er zijn voor de mijne al honderden schitterende barbietaarten gemaakt waar ik wat ideetjes van in mijn achterhoofd heb gestopt en nu op mijn manier heb verwerkt. Waarvoor mijn grote dank.

Groetjes, Moon

11

ik dacht dat de bloemetjes veel kleiner waren als 13 mm! maar bedankt!

12

@Donique: dat bedoel ik dus, ik denk ook dat ze kleiner zijn. Maar ik ben niet thuis en kan het even niet nakijken. Volgens mij zijn de bloemetjes vijf a zes millimeter, maar ik vind niet zo'n kleine versie in de webshop - het is wel precies deze vorm. Voor de vergelijking: de ondertaart is dertig centimeter, dus de bloemetjes kunnen eigenlijk nooit 13 millimeter zijn... Misschien had de webshop ooit een maatje kleiner of heb ik ze ooit ergens anders vandaan gehaald...

Groetjes, Moon

13

thanks ik ga ff zoeken!

14

Heel erg mooi gedaan, ik zou ook wel willen weten welke uitstekertje de bloemetjes zijn en het relief, hoe heb je dat erin gewerkt?

ik heb m bij mn favorieten gezet ;-) mijn nichtje is nl eind juni jarig en ik wil een taart voor haar bakken.....

Geniet van elke dag!!!!

15

Wat heb je er veel werk ingestoken en hij is erg mooi geworden!! :thumb:
Je mag met recht trots zijn!

"Kijk nooit op iemand neer, tenzij je hem helpt opstaan."

Het is inderdaad de kleinste van die set uitstekers:

http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod … ts_id=1549

er staat bij 13 mm maar het bloempje op zich is maar 7 mm.

17

thanks ans!

18

idem, Ans, fijn dat je het even hebt nagekeken, hoef ik het zaterdag niet meer te doen :-)

Groetjes, Moon

19

Ziet er mooi uit!

20

Ik vind 'm ook schitterend!!!
Ik heb 'm opgeslagen. Ik heb zelf nog nooit een barbietaart gemaakt, maar het dochtertje van m'n vriendin is in juni jarig. Dat lijkt me wel een mooie gelegenheid om er eens 1 te proberen. En dan heb ik jouw taart als mooi voorbeeld. :D

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

21

Echt echt echt echt PRACHTIGGG!!!!! Wauw,die jurk,dat design in de jurk...die bloemetjes.....

Groetjes, Amber.

22

Nou, jij bent gelijk weer over je trauma heen!!! haha!! Mooie taart met schattige bloemetjes!

23

Je bent echt veel te bescheiden! 't Is een supermooie barbie geworden.
Jammer dat je 'm niet in april gemaakt hebt, had-ie bij de themataarten gekund!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be

24

Heeeel mooi!! Prachtige details. Daar kun je met recht trots op zijn!!

25

Nou stop die faalangst maar heel diep weg!!!! Hele mooie taart!

cake a day, takes the sorrow away!!!!