Onderwerp: Faalangst overwonnen en toch een tweede poging gewaagd; ben superblij
Technisch gesproken is dit natuurlijk ook een gestapelde taart, maar ik had niet de indruk dat deze daar thuishoorde. Ik weet ook dat jullie al honderdduizend van deze dingen hebben gezien, maar voor mij was het echt een overwinning en ik wil haar dus gewoon toch showen. Hieronder het stukje wat ik erbij heb geschreven op mijn weblog, en dat wil ik voor de kenners (op dit forum, het land der zienden, ben ik immers geen koning, niet eens in de buurt van kroonprinses...) graag aanvullen met te zeggen dat ze een beetje klem heeft gezeten in de koelbox en het er daarom hier en daar wat geplet uitziet. En voor de liefhebbers: ze is gevuld met frambozenbavaroisvulling van de Lidl (actie paar weken geleden, geweldig spul) en viervruchtenjam. Simpel, maar wel lekker fris en luchtig.
(NB: voor wie ook de eerste poging wil zien: op mijn weblog mswoord.web-log.nl, in de rubriek Eten: taart staat ie helemaal onderaan.)

Drie jaar geleden maakte ik voor een meisjesfeestje eens een taart van een Barbie in een prinsessenjurk van cake en marsepein (correctie: dit was fondant, zag ik bij nader inzien). Ik had geen idee hoe dat moest, maakte er een soepzooi (om niet te zeggen soepjurk) van en was ontzettend ontevreden. Het ontvangstertje daarentegen was er vreselijk van onder de indruk en glom van oor tot oor; ook familie en vrienden stonden met open mond te kijken. Dat was superfijn, natuurlijk, maar het maakte niet alles goed en in mij nestelde zich het idee dat ik geen Barbietaarten kon maken.
Totdat het idee bovenborrelde om voor een dochtertje van een andere vriendin, de grootste fan van Barbie en roze die er is, als opvolger van de knalle bloementaart van vorig jaar toch maar weer eens een poging te wagen een prinsessentaart te maken. Met frisse tegenzin, dat wel, want Moontje houdt er niet van iets niet goed te kunnen en ze was er zeker van dat het opnieuw een fiasco zou worden. Ondanks de goede voorbereiding om het mezelf makkelijk(er) te maken, de geslaagde proefjes op papier en de inmiddels behoorlijk opgebouwde ervaring in het maken en decoreren van taarten met marsepein. Ik suste mijn zenuwen een beetje met het idee dat ze ook een opnieuw mislukte poging ook geweldig zouden vinden

mijn nichtje is nl eind juni jarig en ik wil een taart voor haar bakken.....