Onderwerp: ABEL gebruikt kaneelstokken
vandaag bij Taarten van Abel gezien dat hij kaneelstokken gebruikte als dowels. Goed idee lijkt me, of natuurlijk andere smaken, iets wat bij de taart past.
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » ABEL gebruikt kaneelstokken
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
vandaag bij Taarten van Abel gezien dat hij kaneelstokken gebruikte als dowels. Goed idee lijkt me, of natuurlijk andere smaken, iets wat bij de taart past.
Ik gebruik houten dowels, dat vind ik ook fijn om mee te werken...
Die zaag je op lengte af....
ik heb het vanmorgen ook gezien, maar had toch het idee dat het hout was wat hij gebruikte??????
ik heb het vanmorgen ook gezien, maar had toch het idee dat het hout was wat hij gebruikte??????
hij heeft idd ook lelijke stukken hout gebruikt. Maar ook de kaneelstokken, of ik moet echt helemaal gek zijn. Ik zag dat hij kaneelstokken gebruikte en ook hout.
Nou ja, als iemand het nog een keer ziet, goed opletten, want nu weet ik het niet meer. ik ga op uitzending gemist het nog een keer kijken, dan laat ik het nog weten
ja monique ik viel ook half in het programma... de taart was iig al bekleed dus het kan best zijn dat hij ook kaneel gebruikt heeft! ik vroeg me altijd al af of je perse een stapeltaart met iets er tussen moets maken, dus alleen dat heb ik gezien. kun je ook meerdere lagen op elkaar plaatsen zonder hout oid er tussen???
ja monique ik viel ook half in het programma... de taart was iig al bekleed dus het kan best zijn dat hij ook kaneel gebruikt heeft! ik vroeg me altijd al af of je perse een stapeltaart met iets er tussen moets maken, dus alleen dat heb ik gezien. kun je ook meerdere lagen op elkaar plaatsen zonder hout oid er tussen???
Ik ga woensdag voor het eerst een stapeltaart (maar met 1 van 24cm op 1 van 30 cm) en die ga ik steunen met dowels (gemaakt van chopsticks van Xenos)
ik heb wel eerder een 4 verdiepingstaart gemaakt (voor mijn dochter's trouwen) maar dat was een hele vaste chocoladetaart (dus niet van biscuit) en die heb ik gewoon op elkaar gezet.Die hoefde ik ook niet te vervoeren, het feest was bij ons binnen, en ik heb 'm echt 'ter plekke' gestapeld.
nou mooi hoor! maar ja die taart was waarschijnlijk wel een stuk steviger dan gewone bekleede biscuit.... ik vind het er zo mooi uit zien een stapel taart.... ach misschien maak ik wel gewoon een grote en een kleinere taart naast elkaar. ook leuk!
nou mooi hoor! maar ja die taart was waarschijnlijk wel een stuk steviger dan gewone bekleede biscuit.... ik vind het er zo mooi uit zien een stapel taart.... ach misschien maak ik wel gewoon een grote en een kleinere taart naast elkaar. ook leuk!
alles wat ik erover lees, is WEL stutten. Er zijn al veel posten geweest hierover, ik heb ze gisteren allemaal gelezen omdat ik zeker wil zijn dat het niet in elkaar zakt. Het is ook nodig ivm aansnijden.
En ja, een stapeltaart ziet er echt wel gaaf uit, makes an impact.
weet je waarom ik het vroeg, omdat ik een aantal 'scheve' stapel taarten heb gezien. die zo horen uiteraard. en daar kan ik niet aan zien dat ze gestut zijn. maar ja die taart van abel stond duidelijk op een plateau omdat daar ruimte tussen de twee lagen zat. en bij die 'scheve' taarten zit geen ruimte. daarom dacht ik dat het misschien wel zonder kon. maar ik denk dat de onderste biscuit dat inderdaar niet kan dragen.
jij succes in elk geval met je taart. ben benieuwd....
Ik dowel altijd!!!!
Ook Topsy Turvy's.
Het voorkomt zowel dat de bovenste lagen de onderste indrukken. en de hele dowel door alle lagen heen, voorkomt zijwaartse schuiving.
Bij grote taarten gebruik ikzelf altijd de grote holle wilton buizen voor de onderste laag en de dunnere voor de kleinere of eventueel hout.
Op zich een leuk idee van de kaneel stokjes. ik vraag me alleen af of het niet smelt als je de taart bijvoorbeeld 3 dagen wil hebben?
ik heb het ook gezien dat hij kaneelstokken gebruikte, Ik gebruik weinig dowels omdat ik vaak vastere taarten gebruikte, maar aangezien ik nu ook ben overgestapt op biscuit (makkelijker en sneller te maken).
Moet ik ook dowels gaan gebruiken... En ik vindt zuurstokken en kaneelstokken wel een goped idee.
Omdat ik niet zoveel hou van niet eetbare spullen op de taarten. (of in).
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Decoreren » ABEL gebruikt kaneelstokken