1

Onderwerp: mmf niet echt lekker.....wat doe ik verkeerd?

Goedenavond,

Ik heb ben net even bezig geweest in de keuken om een pinguin te maken (wil morgen mijn eerste (iglo) taart gaan maken) hiervoor heb ik zelf gemaakte marsepein gebruikt (smaakte erg goed) maar voor het buikje en oogjes had ik natuurlijk wit nodig.

Omdat ik geen witte marsepein heb ben ik mmf gaan maken zodat ik meteen kon oefenen voor morgen (was van plan mijn hele taart hiermee te bedekken) ik heb witte mm gebruikt en deze in combo met wat water in de magnetron gedaan eerst 20 seconde maar omdat ze nog niet echt gegroeid waren nog eens 20 seconde.

Vervolgs uit de magnetron gehaald en door geroerd om vervolgens de poedersuiker er door heen te doen het was 1 plakkerig gebeuren maar uiteindelijk werdt het wel wat steviger.

Even proefen....hmm opzich niet vies maar om nou te zeggen lekker niet echt..Het smaakte als een plat geslagen spek, het lijkt me nou niet bepaald lekker om dit over mijn hele taart te doen.....

Daar ik voor morgen deze taart wilde maken en geen glycerine in huis heb (voor andere fondant) en dus ook geen witte marsepein (voor de iglo) zit ik een beetje met mijn handen in mijn haar....wat moet ik doen...Doe ik iets verkeerd met de mmf heeft iemand tips voor mij zodat ik morgen niet mijn hele taart verpest :S

Alvast bedankt
(sorry voor het lange verhaal)

2

Re: mmf niet echt lekker.....wat doe ik verkeerd?

Ik heb de eerste keren ook zelf geprobeerd MMF te maken en dat ging pas na een aantal keren goed... Nu gebruik ik de MMF van de webshop, heerlijk!
Er zijn al meerdere topics over MMF geweest en er zijn ook filmpjes op youtube van how to's. In de index kun je klikken op how to's en dan even zoeken. En je kunt ook in de zoekfunctie MMF of marshmallowfondant intikken en zoeken tussen de andere topics hierover. Succes!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

3

Ik vind mmf ook niet lekker. Zowel zelfgemaakte als kant-en-klare niet (smaakt overigens wel heel anders, die twee).

Ik zou het wel gewoon doen, want andere mensen vinden het waarschijnlijk wel lekker!

Mijn website: Presentaart

4

ik hou dus niet van marsepein en wel van marhmellows.
en spekkies, maar mijn zelf gemaakte mmf smaakte niet naar een spekkie,
wel zat er meer suiker in.
ik moest het wel lang kneden tot het spekkies idee weg was.
door dat ik plantaardige boter aan mijn handen en op het werkblad had werd het spek idee ook minder.
zou het gewoon doen uiteindelijkis het voor de smaak maar een klein onderdeel van de taart.

Een taart moet voor mij  eetbaar blijven. Anders kan ik beter gaan kleien :9

5

De meeste mensen vinden het wel lekker hoor. Ik zou het dus gewoon gebruiken.

If life gives you lemons, make lemoncurd.