1

Onderwerp: Mijn monsterproject is af!!! Paleis van Aladdin

Bestelling van de klant was: 3 lagen, rood, geel oranje en ze houdt van Aladdin en Yasmine. Ik wilde dus in ieder geval die 2 boetseren en bovenop de taart zetten. Nu kan ik me wel wat vrijheid veroorloven bij haar en heb woensdag bedacht dat ik het paleis wilde gaan maken. Plannetje in mijn hoofd gemaakt en dit is het geworden.

Er zijn wel veel dingen niet optimaal gegaan; mijn chocobiscuit bleef te laag, de fondant is gaan lekken en het bekleden van de minaretten was ook gekkenwerk natuurlijk. Maar goed, ben over het eindresultaat best tevreden. En ik weet het... Abu is veeeeeel te groot :-) Ik had die als eerste gemaakt en het stelletje later. Wilde hem er eigenlijk ook niet op zetten maar er zat een hele geul in de fondant op die plek dus ik heb hem als camouflage gebruikt ;)

http://94.100.115.237/581900001-581950000/581904501-581904600/581904509_6_cI2X.jpeg

De ondertaart is chocobiscuit met een laag gesmolten chocolade met plakjes verse aardbeien en een laag tobleronemousse. De grootste minaret is gevuld met verse aardbeien en slagroom en de kleinere minaretten zijn gevuld met botercreme.

Bedankt voor het kijken. En als er nog tips zijn om het handiger te doen, graag. Ik heb weer een hoop geleerd en dat kan altijd nog meer.

Groet,

Lique

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

2

Re: Mijn monsterproject is af!!! Paleis van Aladdin

Wowowowowowowowow

3

Wat is -ie leuk!!!

Mijn website: Presentaart

4

Waauw, ik vind em super hoor!
Mooi geboetseerd ook.

Groetjes, Carolien           
*Klik hier* voor mijn website, en hier om echt al mijn baksels te zien!

Toch nog super gelukt! ondanks de tegenslagen! Toppie

6

ooooo gaaf! heel mooi gemaakt

~enthousiast hobbyist ~
Heeft iemand het recept om tijd te bakken al gevonden?????

7

Super mooi!!!

Groetjes Megny...^_^

8

Fantastisch en de "schoonheidsfoutjes"zijn met Abu toch maar mooi weg! Ik zie ze in ieder geval niet.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

9

Supertaart!
Hoe blijven die minaretjes op je torens staan?

Groetjes Notje

10

Ik vind hem erg gaaf. Hoe heb je die minaretten gemaakt? Is dat een dot gebakken schuim bovenop. (dat is tenminste licht van gewicht...)

Groetjes Marlies

11

Notje schreef:

Hoe blijven die minaretjes op je torens staan?

Beetje duwen ;) ze zijn natuurlijk zacht dus dat ging wel. Ik heb ze wel los in een doos meegegeven hoor, zodat ze ze veilig kan vervoeren en thuis erop kan zetten.

Initiatiefneemster van jouwtaart.nl. en Jouwtaartshop.nl , en sinds februari een taartwinkel in Haarlem!

12

Marlies-d schreef:

Ik vind hem erg gaaf. Hoe heb je die minaretten gemaakt? Is dat een dot gebakken schuim bovenop. (dat is tenminste licht van gewicht...)

Nee, ze zijn allemaal van taart. De 4 kleinere gevuld en afgesmeerd met bc en de grote met aardbeien en slagroom en ook afgesmeerd met bc.

13

Dat noem ik nog eens een project... Mooi hoor!

Groetjes Vanessa "Taart van mijn zus"
"Life is like a box of chocolates, you'll never know what you gonna get"

14

heel erg mooi gemaakt.

wauw wat gaaf zeg

Groetjes Miranda

16

Wow! Wat een leukerd!!!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

Wow, prachtig!

18

Schitterend!

"Life begins where your comfortzone ends."

19

die is leukkkkkkkkkk..dat heb je mooi gedaan!!!

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com

20 Laatst bewerkt door Natacha (16-05-2009 15:37)

Heel mooi gemaakt ...mooi geboetseerd ook!
Tip: in een hobby winkel of tuincentrum kan je allerlei maten piepschuim bolletjes kopen ik zou die de volgende keer gebruiken voor de minaretten...werkt denk ik een heel stuk makkelijker .

Je kan ook een ijshoorntje omgekeerd gebruiken .

Vanaf nu geef ik ook Boetseerworkshops!
Kijk voor meer informatie op de site van Taart en Decoratie!!

21

Nou prachtig hoor!!

22

Natacha schreef:

Heel mooi gemaakt ...mooi geboetseerd ook!
Tip: in een hobby winkel of tuincentrum kan je allerlei maten piepschuim bolletjes kopen ik zou die de volgende keer gebruiken voor de minaretten...werkt denk ik een heel stuk makkelijker .

Je kan ook een ijshoorntje omgekeerd gebruiken .

Da's waar maar dit is lekkerder :D:D:D En ik had het ook wel nodig qua hoeveelheid taart. Maar ik zal dit niet zo snel weer doen... denk ik.

Het boetseren vond ik toch wel erg leuk en ik merk dat ik er wel iets handiger in begin te worden. Alleen ben ik teveel van de details. Da's goed voor zichtbare dingen maar sommige kunststukjes zie je helemaal niet meer als alles in elkaar zit. Yasmine had bijvoorbeeld ook een naveltje (!?) Daar zie je dus helemaal niets van achteraf. En ik ben er heeeeel lang mee bezig geweest, 'k heb Yasmine wel 3 keer gemaakt uiteindelijk.

23

supermooi

Webshop- Workshops Winsum/ Groningen
www.juffrouwtaartshop.nl

24

Geweldig, heel errug leuk gemaakt!!! :thumb:

25

Oooooooooooooooooooooooooh, ik vind m prachtig!!!! Wat een werk is dat geweest zeg, schitterend!

Eigen taart is goud waard!
Groetjes, Carlinda
www.carriescakes.nl