1

Onderwerp: Bakken van biscuit

Hallo allemaal :)

Ik ga dit weekend voor het eerst werken met biscuit, de mix komt van de taartwinkel in Den Bosch. Nu zat ik hier een beetje rond te kijken, en zag ik dat er best veel mis kan gaan!
Nu wil ik dit natuurlijk voorkomen, anders gaat heel mijn moederdag idee verloren.
Ik heb een bak vorm van 15 cm breed en ongeveer 7 cm hoog (rond). In de winkel werd me verteld de helft van het pakje biscuit mix te gebruiken, 250 gram dus. Dat is toch zat voor die vorm?
Verder las ik ook nog veel over in de oven, de temperaturen en zo. Ik had net een schema'tje gekopieerd:
13 min op 150 gr, 13 min op 165gr en 13 min op 175gr
Moet het zo goed gaan?

Ik kocht de spullen heel zelfverzekerd, maar nu ik hier sommige dingen lees.. Ben ik bang dat het gaat mislukken..
Dus graag veel tips voor het maken en bakken van biscuit.
Sorry als er misschien al tig van deze onderwerpen zijn..:$

Groetjes Daniela :)

Groetjes Daniela

2

Re: Bakken van biscuit

http://www.felicitaartjes.nl/  Hier vind je het schema van de hoeveelheid mix die je kunt gebruiken.

Ik zelf voer de temperatuur nooit op, en het gaat altijd goed.
En je oven pas openen als de tijd om is, niet eerder.

3

tja ik weet niet welke mix je heb gekocht, maar ik vind 250 gram wel erg veel, kijk anders eens hiernaast bij de tabellen. daar kom ik op ongeveer de helft uit.

en dat shemaatje om te temperaturen doe ik niet aan, ik zet hem gelijk op 175 graden en gaat altijd goed.

joh meid en zo eng is het ook weer niet hoor, als je teveel mix heb zie het snel genoeg, blik vullen voor ongeveer tweederde en je zit goed, wel goed mixen is is mijn advies

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Bedankt voor de snelle antwoorden :D Aan die site heb ik veel, daar staat de bakvorm die ik heb op! De mix is dus van de winkel zelf, de taartwinkel in Den Bosch. Op de verpakking staat het volgende:
500 gr mix
8 eieren
50 gr water
10 minuten mixen
170 graden, 30 minuten

Ik kan dus het schema van felicitaartjes aanhouden? (dat is dan 200 gr mix, 3 eieren en 20 gr water).

Blik voor 2/3 vullen, daar was ik ook nog onzeker over :P Dat 'ie te laag of te hoog werd. Maar ik hou dit wel aan.

Groetjes Daniela

5

Het is gelukt! Mijn biscuit is helemaal goed. Alleen is 'ie nogal over de vorm heen gestegen. Moet ik dit stuk dalijk afsnijden en dan omkiepen, of gewoon zo omkiepen?

Groetjes Daniela

6

Gewoon zo omkiepen en na het afkoelen afsnijden wat buiten je bedoelde vorm van de taart uitsteekt!

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...

7

Dankjewel, het is inmiddels gelukt. Foto's zal ik zo plaatsen :D

Groetjes Daniela

8

ik verhoog de rand altijd met bakpapier,loopt t nooit over,en verhoog de temperatuur ook niet hoor

Je kunt bij ons nu ook terecht voor de Wilton Courses 1,2,3 en 4 en natuurlijk de basis en vervolgcursussen,basisworkshops en themaworkshops!www.deleukstetaartenshop.nl/veenendaal

9

karla schreef:

ik verhoog de rand altijd met bakpapier,loopt t nooit over,en verhoog de temperatuur ook niet hoor

Dat werkt idd het best, met bakpapier! Temperatuur ophogen doe ik wel, geeft bij mij toch het beste resultaat. Zal een beetje van je oven afhangen...

Groetjes Wendy
Morgen maar weer eens géén SAS-dag...