1

Onderwerp: lieve dames en een enkele man ;)

al vele malen begonnen er hier topics over dat er zo weinig tijd is om te reageren op al die mooie taarten die iedereen maakt, en dat reageren niet hoeft op de taarten omdat ze dat zelf ook zo weinig doen i.v.m. dat tijdgebrek.
en okee, ik moet toegeven, het lukt mij bijna ook niet meer en dat vind ik best jammer want het niveau wordt steeds een level hoger getild. dus hierbij mijn taartjes van de afgelopen 2 dagen en als je geen zin of tijd hebt om te reageren maakt niet uit. ik show ze toch wel whahahah!!!. (ik vind het stiekum wel leuk hoor, die reacties maar als ze uitblijven snap ik dat wel ;))ze zijn beide voor het weekend en staan dus in de vriezer (dat doe ik bijna altijd en het gaat tot nu toe nog altijd goed bij mij gelukkig).
foto's zijn met de oude camera gemaakt aangezien de nieuwe stuk is en als ik zonder flits doe zijn de kleuren niet mooi en een beetje blauwig van kleur. dus vandaar met flits maar wel de juiste kleuren ;)

de eerste is voor Faith die 2 jaar wordt. ik kreeg een foto opgestuurd van haar knuffel, dus weer een plaatje van een foto gemaakt. lastig maar wel weer een uitdaging. ik vind het zelf wel een lieverdje geworden ;)gevuld op verzoek met vanillecreme en aardbeienjam.
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/21328602/363553202.jpg

de 2e is een taartje welke jullie wel kennen van mij. ik kreeg gisteren een telefoontje van een dame die bij Chox was geweest alwaar er een dummie van mij in de etalage staat. of ik zo'n zelfde taart wilde maken voor dit weekend voor 20 personen. wel andere tekst erop. ik ben dus om 9.30 uur begonnen met bakken en eigenlijk was ik pas om 16.00 uur helemaal klaar. gevuld op verzoek met vanillecreme en aardbeienvlaaivulling
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/21328602/363553199.jpg
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/11343739/21328602/363553195.jpg

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

2

Re: lieve dames en een enkele man ;)

Zal ik even reageren om je ego te strelen....hahaha
Ik vind die tweede echt heel erg gaaf, dat is echt mijn smaak.

3

Ik vind ze leuk hoor!! Vooral die met het knuffeltje is erg lief! :Y

Simones Kitchen/Junglefrog Images
Workshops fotografie en styling voor foodbloggers

4

Oh die tweede die is prachtig zeg.

Groetjes Gerlinde

5

De 2e kende ik inderdaad al, maar hij blijft mooi!! De andere is ook mooi hoor!

Groetjes, Daphne

6

Prachtige taarten!!! En wat een geluk dat invriezen bij jou w

7

Vind ze ook allebei errug leuk.

Ze zijn totaal verschillend natuurlijk, de bovenste vind ik errug lief.

De onderste vind ik super chique!

Mooi gedaan! :thumb:

8

prachtig, ik zat al te wachten op jou volgende taart want het is eventjes rustig geweest

9

Weer helemaal prachtig Kwebbeltje !

Top gedaan.

Je kunt alleen tijd verspillen als je vergeet er van te genieten.

10

Hallo Kwebbeltje! Vanuit Engeland weer in taartenland aangekomen!
De tweede is inderdaad een bekende. Leuk dat mensen  op de dummie reageren met bestellingen! Hij is erg mooi. Hoe doe je dat dan met de kinderen als je de hele dag aan het taarten bent??
De eerste is ook een schatje

11

Mooi gedaan Kwebbel, allebei!
Maar de onderste is nog mooier dan je dummy al was! :)

12

Mooie taarten!

13

Hele leuke taarten....
Mooie kleurencombinatie...

14

Mooi hoor alletwee, je stapeltje vind ik errug leuk!

Groetje,
Toetje

Leuke taarten zeg!!
Vooral de 2e! IK vind dat bruin en blauw altijd zo'n mooie kleurencombi!

Groetjes Karin     OPHEFFINGSUITVERKOOP!! 50% korting op alles in de webshop: www.taartenprinses.nl

16

kwebbel dat heb jij heel mooi verwoord
ik vindje taarten top die blauwe kleur vind ik ook heel mooi

17

mamamarja schreef:

Hallo Kwebbeltje! Vanuit Engeland weer in taartenland aangekomen!
De tweede is inderdaad een bekende. Leuk dat mensen  op de dummie reageren met bestellingen! Hij is erg mooi. Hoe doe je dat dan met de kinderen als je de hele dag aan het taarten bent??
De eerste is ook een schatje

mijn kids zijna al wat groter (10 en 12) en aangezien de oudste pc straf heeft zitten ze met zijn 2-en van alles te verzinnen en idd hebben ze mij steeds van mijn werk te houden :S zo heb ik vandaag tussendoor een tent op moeten zetten in de kamer van de oudste want zij willen daar kamperen vanavond. dus het is op en af zo'n beetje ;)

kijk ook eens op www.brenniescakehouse.nl voor al mijn taarten, workshops en zelf gemaakte mallen welke ook te koop zijn.

18

Ze zijn prachtig Kwebbel!! Snap alleen niet waarom ze nou een andere tekst erop wilde... :D :lol:

I eat, sleep and breathe cakes!
Kijk voor mijn taarten en workshops op  www.Kataartjes.nl

19

leuke taarten! Lijkt me moeilijk om van een foto een eigen plaatje te makne. Wel lief zo met de knuffel van een kindje.
Tweede is erg leuk!

20

Hoi Kwebbel, het zijn weer supermooie taarten, zoals we van je gewend zijn, die knuffel is in ieder geval zeer goed gelukt, lijkt me lastig van een foto maken en ja die 2de, gewoon weer geen worden voor, kon m al maar blijft prachtig.

21

Erg mooie taarten, vooral de stapel, en leuke kleuren heb je gebruikt! Op de onderste taart van de stapel heb je de uitsteker entwined gebruikt volgens mij of niet? Ik heb deze pas ook gekocht bij Bien maar het lukt me nog niet zo goed om ze er zo mooi op de taart te krijgen als jij. Heb je nog tips voor het gebruik van deze uitsteker?

Groetjes Carin
CakeSensation

22

Echt heel erg mooi!! Ik moet nog vele taarten maken willen ze er ooit zo uit gaan zien! Zucht...

Your cake-wish is my challenge!

23

Mooi!!!  Vooral die tweede, helemaal mijn smaak!!!

Enne, hoe maak jij dat, vanillecreme? Mag ik het recept van je? Ik ben nog op zoek naar zo'n smaak, en zeker als je 'm goed in kan vriezen!!

Lieve groet,

Suzanne

24

Overloon schreef:

Erg mooie taarten, vooral de stapel, en leuke kleuren heb je gebruikt! Op de onderste taart van de stapel heb je de uitsteker entwined gebruikt volgens mij of niet? Ik heb deze pas ook gekocht bij Bien maar het lukt me nog niet zo goed om ze er zo mooi op de taart te krijgen als jij. Heb je nog tips voor het gebruik van deze uitsteker?

ja het is idd de entwined. en de tip voor het maken????
kids naar boven schoppen, man een filmje laten kijken en dan op een verrijdbaar krukje aan het aanrecht staan/zitten. ik rol de fondant gemengd met een klein beetje tylose door de pastamachine op stand 2 en laat die lap ongeveer 5 minuten drogen. dan de uitsteker er inzetten en dan met de veinertool hem er onderste boven uithalen. dit doe ik met 4-6 te gelijk en dan doe ik die op de taart en dan doe ik de volgende weer. als ik ze te lang laat drogen ben ik bang dat hij breekt. ik heb sinds kort een waterpenseel (koi nogwat in de webshop hier) was tip van Annemarie. die werkt ideaal en zo doe je niet teveel water op de fondant. als eerste zet ik de 2 onderpootjes tegen de taart aan en dan hou ik de rest ver van de taart af. als die onderpootjes op de juiste plaats zitten zet ik de uitgestoken vorm recht op maar nog niet tegen de taart (hij vervormd soms nog een beetje) dan duw ik hem in de juiste vorm en dan klap ik hem op de taart. is een kl*te baan maar ik vind het resultaat ontzettend mooi, ik vind alleen achteraf dat ik te weinig geld voor deze taart gevraagd heb, want met die uitstekers alleen ben ik al een paar uur bezig geweest denk ik. hadden ze dat soort vormen maar in plungers :D

25

Echt zo leuk! En die bien uitsteker van taart 2 wil ik ook!!!