1

Onderwerp: Icing

beetje domme vraag, maar wat is Icing precies, en hoe maak je het?

Alvast bedankt!

2

Re: Icing

eiwit en suikerbakkerspoeder (=fijne poedersuiker)
maar gebruik gepastiruseerd eiwit of eiwit poeder!!!

3

Bedankt =D

4

oh maak het wel lekker dik, zo dik als chocopasta, zodat je het mooi op een cake of taart kan smeren. als je het te dun maakt, loopt het er net zo snel weer van af. en zet de cake/taart niet meer in de koelkast!!

5

floor47 schreef:

oh maak het wel lekker dik, zo dik als chocopasta, zodat je het mooi op een cake of taart kan smeren. als je het te dun maakt, loopt het er net zo snel weer van af. en zet de cake/taart niet meer in de koelkast!!

Ik zet toch echt mijn taart in de ijskast hoor, anders gaat mijn vulling eraan en dat gaat heel goed, kan geen kwaad!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

6

floor47 schreef:

Ik moet zeggen dat ik er niet aan moet denken een hele taart met (royal) icing te bekleden :S Dat wordt toch keihard dan?
Ik gebruik het alleen om koekjes te decoreren en om accenten op m'n taart aan te brengen. ( Heb me ooit wel eens aan bloemetjes spuiten gewaagd maar dat was geen succes! :lol: )
En ik zet inderdaad net als Christol m'n taart altijd in de koelkast, hoor!

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

7

Als je royal icing met glycerine meng dan wordt het niet hard en als je het dan op je cake insmeer is het echt lekker en als het te zoet is doen je gewoon en klein beetje citroen zuur bij en je heb dan en lekker icing :Y

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

8

Dat ga ik ook een keer proberen! Hoeveel glycerine doe je er ongeveer bij?

9

Ja dat wil ik ook graag weten dus ik lees even mee ;)

10

Ik heb geleerd anderhalf theelepeltje op drie eiwitten...
Ik denk dan drie kwart theelepel op 10 gram eiwitpoeder..

11

Sorry dat het zolang duurde voordat ik antwoord kon geven :o
Ik gebruik 1 teelepel  glycerine op 2 eiwit  en dan doe je 500 gram poedersuiker
Dus eerst de eiwit stijf kloppen en dan de poedersuiker toevoegen en dan als laatst  de glycerine maar niet te lange kloppen. Als je meer info wil laat het me dan weten *)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

12

Super! dank je wel. ga het proberen

13

Spices schreef:

Sorry dat het zolang duurde voordat ik antwoord kon geven :o
Ik gebruik 1 teelepel  glycerine op 2 eiwit  en dan doe je 500 gram poedersuiker
Dus eerst de eiwit stijf kloppen en dan de poedersuiker toevoegen en dan als laatst  de glycerine maar niet te lange kloppen. Als je meer info wil laat het me dan weten *)

Spices heeft helemaal gelijk! de glycerine als laatste en niet te lang meer kloppen. Succes!!

groetjes Syl