1

Onderwerp: hoe lang is taart te bewaren?

Als je een taart helemaal af hebt, hoe lang is ie dan (op een koele plek uiteraard) te bewaren?

Re: hoe lang is taart te bewaren?

Hoi,

Ik vind maximaal 3 dagen, dat vindt ik eigenlijk al erg veel, maar er zijn vast nog meer meningen.....enne...kun je het zo lang uithouden om je lekkere taart te laten staan?

3

Haha, zaterdags vieren we het, maar er komen niet superveel mensen. Ik maak echter wel twee taarten. Moeten we wel erg veel opeten in korte tijd :-)
Ach, kan ik altijd de gasten een stukje mee geven naar huis, vinden ze vast niet erg ;-)

Hoi,

Je kunt je taart ook invriezen van te voren, en die er dan 1,5 dag van te voren uit halen, een paar uur in de koelkast zetten (ontdooit op die manier niet te hard) en daarna uit de koelkast halen en zo op een droge plek (bijv. in een kast wegzetten).
Is natuurlijk wel afhankelijk van de vulling die je er in stopt.
Bij een vulling met melkproducten zoals bijv. slagroom, kwark etc, moet je taart uiteraard in de koelkast blijven.
Bij een vulling met alleen botercreme, en banketbakkersoom moet je taart buiten de koelkast bewaard worden, anders gaat je marsepein glimmen (smelten).

5

Ik werk als verkoopster in een bakkerij en wij mogen de taarten die met marsepein bedekt zijn 1 1/2 week verkopen en ik zou taarten met banketbakkersroom in de koelkast bewaren en niet buiten de koelkast

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

6 Laatst bewerkt door saskiahuisman (26-04-2009 20:46)

Hoi,

Maar zijn die taarten na 1,5 week dan nog lekker? En ja je hebt gelijk met banketbakkersroom in de koelkast, excuses voor de fout. Alleen met botercreme buiten de koelkast.

7

:D jahoor nog nooit klachten van de mensen gehad en eerlijk is eerlijk hij red het die 1 1/2 week echt niet hoor ;) dan ligt ie allang in het riool ;) maar het zou kunnen

groetjes Carolien   
www.cakepunt.nl

8

Ik werk zelf ook bij een bakkerij, maar de chipolata gebakjes bijvoorbeeld (ook bekleed met marsepein) staan bij ons ook gewoon een week in de koeling! Ook nog nooit klachten gehad :) Maar mijn eigen taarten bewaar ik zelf liever niet langer dan 4 dagen, maar als het nog prima te eten is vind ik het geen probleem :P Maar dat ligt dan dus ook aan de vulling. Slagroom zou ik bijvoorbeeld niet te lang bewaren!

Groetjes Laura!

9

op zijn hoogst staan ze bij mij 3 dagen, maar ik merk dan al dat het toch al verschil maak. Maar zal wel kieskeurig zijn hahhaa.

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

10

En kun je het ook buiten de koelkast bewaren wanneer je jam als taartvulling gebruikt onder een laagje botercreme?

11

Ja, botercreme kan buiten de koelkast!

Groetjes Laura!

12

Ik heb van mezelf/ voor mezelf wel eens taart van een week oud gegeten en er was werkelijk niets aan te proeven, maar ik zou het voor anderen dus nooit doen, al was het maar voor het idee :nooo

Groetjes, Adrienne
<Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!>

13

Toevalling kwam mijn buurman net de onderplaat terug brengen van de taart die hij woensdag gekregen had. Ik had hem dinsdagavond gemaakt bij de workshop en woensdag dus aan hun gegeven. Ik vroeg of hij al op was en hij zij dat er voor vanavond nog een stuk in de koelkast stond.
Toen heb ik gezegd dat dat nog wel ging, maar dat ik het niet langer zou bewaren, vind 3 dagen ook echt lang zat...

Vanaf 1 juli 2011 verkoop van bakspulletjes bij Creataart!
Openingstijden *Vrijdag 09.00 - 11.30 en 14.00 - 17.00 * zaterdag 09.00 - 12.00             ~~ Voor meer informatie zie www.creataart.nl~~

14

Ik heb een paar maanden geleden iemand een geboortetaart gegeven. Daar hebben ze een week over gedaan. En tot het laatste moment was hij heerlijk zeiden ze.
Als ik mijn schoonouders een taartje geeft staat hij toch echt 3 dagen te pronken voor hij mag worden aangesneden (tot groot versriet van mijn schoonzus, die nog nooit een stukje heeft kunnen scoren bij hun). En dan is hij ook niet gelijk op.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

15

Ik heb voor mijn zus haar verjaardag een stapeltaartje gemaakt, een dag voor haar verjaardag gebakken.
ze vertelde me een week leter dat ze m nog aan het eten waren! nog steeds net zo lekker als vers :s

(bij mij thuis houden de taarten het niet zo lang om eerlijk te zijn...ze zijn meestal heeel snel op!)

In Geldrop moet je zijn voor de leukste workshops bij CakeCreatief! www.mijntaartjes.cakecreatief.nl