1

Onderwerp: Advies bruidstaart voor 180 personen

Dag iedereen! Ik ga DE uitdaging aan! (spreek ik even voor mezelf).
Voor 15 mei ga ik een bruidstaart maken voor 180 personen. Ik ben hier nogal onzeker over vandaar dat ik even aan jullie experts advies vraag over de volgende punten.
Hier volgt het plan:
- het wordt 1 stapeltaart van 4 taarten (rond): 36, 30, 25 en 20 cm
en 4 losse taarten (rond) van 30 cm.
- ze worden gevuld met aardbeienvlaaivulling + banketbakkersroom + botercr

2

Re: Advies bruidstaart voor 180 personen

Wauw ik heb toch een lekker verhaal geplaatst!! Echt lang!:D :D

3

Nou nou wat een verhaal, maar tis wel een hele uitdaging!!!

ik heb niet op al je vragen een antwoord maar op een paar wel.

-je planning ziet er naar mijn idee goed uit

-pfff  een taart van 4 hoog vervoeren???  zou ik niet doen

-taartdozen is wel het beste ivm zweten en beschadigen

-zweten en smelten voorkomen door 1op1 botercreme te gebruiken met het afsmeren en zorg er goed voor dat je dijkjes maak zodat je vulling niet tegen de marsepein aan kon komen. Vraag ook of ze de koeling niet te koud zetten anders word de temperatuursverschilllen erg groot.

-ganache is redelijk lang houdbaar in je koelkast. hoelang weet ik niet met zekerheid te zeggen.

-ik zou niet op dinsdag al vullen maar de woensdag daarvoor houden en goed temperen.

-ook zou ik wat decoraties (rozen) extra maken in vrband met beschadigen en meenenem naar locatie waar je eventueel de laatste dingetjes kan reparen, neem ook lijm mee en of icing.

Neem aan dat er nog veel meer tips gaan komen, maar bij deze wens ik je veel succes toe!

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

4

Ik zou ze gevuld en bekleed in vriezer doen....woensdag uit vriezer, donderdag afwerken.

Vind dinsdag uit de vriezer en dan vrijdag eten best lang.

Succes ermee!

Greetz Keet

5

Ik heb ook een bruidstaart mogen maken, en die dus rustig per stuk gebakken en gevuld en bekleed in de vriezer gestopt.
Zo was ik 3 verschillende dagen bezig.
24 uur van te voren eruit halen, vond ik zelf voor de grootste vorm echt te weinig.
Koelkast op stand 1 zetten, en de grootste zou ik nu 30 uur van te voren eruit halen.
Dit scheelt je heel veel stress, en kan je de laatste 3 uurtjes voor je het moet bezorgen rustig de roosjes erop zetten, of eventueel nog andere versieringen.
Mocht een taart dan minder mooi lukken, heb je nog zat tijd, om hem over te maken.
Succes ermee.

6

Helaas heb ik niet zoveel plek in de diepvries om ze allemaal te vriezen.Even voor de duidelijkheid wat ik uit jullie advies kan uitmaken is: als ik taarten invries kan ik ze beter vullen en bekleden en dan dinsdagavond uit de vriezer, in een doos, in de koelkast laten ontdooien en donderdag afwerken. En als ik taarten niet invries, die pas op donderdag vullen en bekleden???

Oh ja, kleine taarten zou ik woensdag uit de vriezer kunnen halen...