Onderwerp: Hoe lang onbewerkte tylose fondant bewaren
Hi
Als je tylose soor je fonfdant doet, moet je het 5 a 24 uur laten rusten. Kun je het na die tijd niet meer gebruiken?
groetjes
kim
Kim
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe lang onbewerkte tylose fondant bewaren
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Hi
Als je tylose soor je fonfdant doet, moet je het 5 a 24 uur laten rusten. Kun je het na die tijd niet meer gebruiken?
groetjes
kim
Jawel hoor je kunt hem dan nog 6 weken bewaren maar zeer goed luchtdicht verpakken en af en toe eens doorkneden kan ook geen kwaad
waarom maar 6 weken? volgens mij ligt het aan je houdbaarheidsdatum van je fondant of marsepein en als dat vers is dan is het 9 maanden houdbaar toch?
en oja ik maak mijn boetseersels ook weleens heel lang van te voren en die blijven ook goed, word alleen waarschijnlijk wat moeilijker kneedbaar, maar daar krijg je spierballen van hahhaa
Nicole, hoezo maar 6 weken?
Ik heb hier nog flowerpaste, mexican paste en fondant (zowel met als zonder tylose) al veel langer liggen (in dubbel folie verpakt en dan in een luchtdicht zakje, die ik in een luchtdicht bakje bewaar) en die blijven gewoon goed....
Ik werk er vaak mee, proef ook, maar er is niks mis mee....;)
of zeg/doe ik nu iets helemaal verkeerd...?
Je kan het echt langer bewaren dan 6 weken hoor, absoluut. Zolang als de houdbaarheidsdatum, maar ervaring leert dat het dan allang al op is
Hoi mij hebben ze altijd gezegd dat het 6weken houdbaar is waarom weet ikzelf niet juist maar het zou wel eens kunnen omdat er geen bewaarmiddel onder is??? (ik spreek wel over zelfgemaakte flowerpaste)Als je er iets mee geboetseerd heb dat kan je oneindig lang bewaren maar als je het in zonlicht zet worden de kleuren bleker...Maar je kan het wel veel langer in de vriezer bewaren.
Als je fondant gebruikt met tylose onder zou het wel eens kunnen dat je deze kunt gebruiken tot de vervaldatum.
Hoi mij hebben ze altijd gezegd dat het 6weken houdbaar is waarom weet ikzelf niet juist maar het zou wel eens kunnen omdat er geen bewaarmiddel onder is??? (ik spreek wel over zelfgemaakte flowerpaste)Als je er iets mee geboetseerd heb dat kan je oneindig lang bewaren maar als je het in zonlicht zet worden de kleuren bleker...Maar je kan het wel veel langer in de vriezer bewaren.
Als je fondant gebruikt met tylose onder zou het wel eens kunnen dat je deze kunt gebruiken tot de vervaldatum.
tja jij hebt het dus over iets anders dan fondant, taartentrien vroeg hoelang je fondant met tylose kan bewaren en dat is echt een aantal maanden!
ja dat klopt zeker een aantal maanden.
en meestal is het dan wel op hahaha.
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bekleden » Hoe lang onbewerkte tylose fondant bewaren