Onderwerp: Biscuit en ik worden geen goede vriendjes...
Ik heb vandaag m'n 5e kapsel gebakken en ik denk dat biscuit en ik geen goede vriendjes worden
Mijn eerste kapsel was amper gerezen en nogal donkerbruin aan de bovenkant 2e kapsel ook amper gerezen dus daarna een andere oven (heteluchtoven) gebruikt. Eerste 2 kapsels waren springvorm 24 cm met 5 eieren, 3e kapsel was springvorm 20 cm met 4 eieren. Ik heb dat kapsel niet geproefd omdat ik de taart voor m'n oma had gemaakt, maar weet wel dat er nogal wat 'klontjes' bloem in zaten.
4e kapsel was voor m'n eigen verjaardag, weer 20 cm, en dat was net iets te droog. Ik neem aan dat hij iets korter in de oven had gemoeten??
Vandaag dus de 5e, 24 cm. Na 35 min was ie mooi gerezen en de sateprikker kwam er droog uit. Het kapsel begon bovenaan ook netjes los te laten van de vorm. Ik het kapsel nog 10 min een open oven laten staan en daarna gestort op een rooster.
Ga ik net voelen, is het kapsel vrij 'nat'.... grrr
Kan ik dat kapsel wel gewoon gebruiken??
Iemand tips hoe ik en biscuit beter samen door het leven kunnen??
Nog een vraag; ik heb zo'n ouderwetse mixer waar je 2 van die pinnen in moet doen. Kan je de bloem met maizena er dan op de laagste stand door doen met de mixer of moet je dat echt spatelen (ik houd altijd klontjes)??
Bedankt voor jullie antwoorden!!!