1

Onderwerp: Relief-textureplaatjes van Fiskar (embossen?)

Ik had gezien dat anderen hiermee een heel leuk indrukje maakten op de cupcakes. Dus een lading plaatjes besteld en aan de knutsel, helaas een zeer teleurstellend resultaat... Of ik nou met mijn handen de plaat in de marsepein druk of met de deegroller er overheen rol. Hard drukken of zacht drukken, maakt niet uit. Ik krijg steeds een klein stukje met mooi relief en het overgrote deel zie je niet of nauwelijks wat.

Waar ligt dat aan? Wat is de truc?

Kan het wel met marsepein of moet ik fondant gebruiken? Moet ik het dik of juist dun uitrollen?

Rollen jullie ook eerst de marespein uit, dan met plaatje relief er in, dan pas een rondje uitsteken en dat rondje naar je cupcake verplaatsen?

2

Re: Relief-textureplaatjes van Fiskar (embossen?)

Niemand die hier tips over kan geven?

3

Ik ken de embossing van fiskar niet. Ik heb wel matjes van de cuttlebug. Ik rol eerst de marsepein uit, leg dan de mat er op en rol stevig over de reliefmat en haal hem er dan af. Daarna steek ik het rondje pas uit. Dit gaat eigenlijk prima. Blijft het evt iets plakken dan zou je de marsepein iets kunnen invetten met crisco. Ik hoop dat ik je heb geholpen.
Je kunt het ook andersom proberen. De marsepein uitrollen, reliefmat neerleggen de marsepein erover en dan de marsepein in de mat rollen.

Succes.

4

Ik leg de fondant op het matje, ik heb ook die van de cuttlebug. En dan rol ik over de fondant heen.krijg je een goeie gelijke print.

5

Die van Fiskar zijn hard h

Tot taarts, Yvonne
Mijn lijfspreuk: "ik blink in niks uit, maar ik kan een heleboel een beetje!"

6

Ok

7

Ik heb ze laatst ook gebruikt voor cupcakes. Ik rol dan de marsepein uit op 't plaatje en dan voorzichtig eraf halen. Je kunt er dan 4 rondjes voor de cc's uit halen.

Leer van gister, droom van morgen, leef vandaag!
Hier staan mijn creaties , groetjesssss, Marian

8

Ik ook de matjes van Fiskars en vind ze super handig!!
Idd eerst de fondant/marsepein uitrollen en dan een stukje op het matje leggen en dan nog even met de roller eroverheen.
Mocht je ze toch weg willen doen.....................ik weet wel een liefhebber!!;)

www.bakedbytam.tk
En voor meer taartje kun je en kijkje nemen op mijn Facebook!!!

9

Ik ga het nog een keer met de nieuwe methode proberen, maar mocht dat ook niks worden dan weet ik je te vinden Tam ;-)