1 Laatst bewerkt door kellymero (09-04-2009 19:43)

Onderwerp: eerste baksel

hallo allemaal,
Dit is mijn eerste baksel en ben supertrots!! Had hem met oud-nieuw gemaakt.
alleen 1 probleem. Vanwege koemelk en soja vrij dieet dochter heb ik als ondergrond voor de marsepein een marsmellowpasta gebruikt. gevolg dus dat de taart supergoed gelukt was maar de volgende dag helemaal was uitgelopen en gezakt waardoor marsepein gescheurd was. Heeft iemand van jullie tips wat ik wel kan gebruiken onder de marsepein??? Heb jam geprobeerd maar dat was ook te nat en dat was dus ook geen succes.
Alvast bedankt.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-UBS847X8

2

Re: eerste baksel

waarom wil mijn foto niet?? iemand idee??? wat doe ik fout?? volgens mij doe ik het volgens instructie

3

Je bent bij de laatste [img]het schuine streepje / vergeten. Dus[/img]

Official Wilton Method Instructor.Kijk voor al je bakingrediënten, taartdecoratie-materialen en voor leuke workshops op www.debakwinkel.nl

4

als ik de link tussen de [img] uithaal werkt het ook niet, dus je moet ook even de goede link erbij zoeken...

we zijn wel nieuwschierig;)

5 Laatst bewerkt door mariska75 (09-04-2009 15:47)

http://94.100.116.114/446350001-446400000/446380601-

Ik heb het ook geprobeerd, maar ben ook nieuw, dus mij lukt het ook niet, sorry!!!!

Groetjes, mariska.

Mijn taartjes kun je hier bekijken:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-DN4OYRM3-D.jpg

6 Laatst bewerkt door Aphrodite (09-04-2009 15:53)

Kijk ook even mee.. ben erg nieuwsgierig

Believe, Feel, Love, Be, Create, Inspire..
Facebook

7

jaaa gelukt, ben beniwud wat jullie zeggen. Dit was dus mijn aller aller aller eerste en ben supertrots dat het marsepein er strak rond zit, hihihihi.

8

Een hele leuke taart.....:thumb:

9

Leuk!!

10

kellymero schreef:

hallo allemaal,
Vanwege koemelk en soja vrij dieet dochter heb ik als ondergrond voor de marsepein een marsmellowpasta gebruikt. gevolg dus dat de taart supergoed gelukt was maar de volgende dag helemaal was uitgelopen en gezakt waardoor marsepein gescheurd was. Heeft iemand van jullie tips wat ik wel kan gebruiken onder de marsepein??? Heb jam geprobeerd maar dat was ook te nat en dat was dus ook geen succes.

Hoi,

wat ik gebruik voor koemelk/soja vrij dieet is botercreme gemaakt van wajang margarine met poedersuiker (250 gr wajang + 250 gr gezeefde poedersuiker, om de smaak lekker der te maken doe ik er een beetje vanille essence door, of voor andere smaakjes; pure chocolade of chocolade pasta, citroen essence)

In de wajang zit wel sojalecithine maar bij ons gaat dit goed (en onze dieetist gaf aan dat er meestal geen reactie op treed bij soja allergie met sojalecithine door de verwerking bij het maken/ontstaan van lecithine).

Je zou ook pure chocolade paste (AH, C1000) of orinoko chocolade pasta (in plastic pot) kunnen gebruiken als laagje onder je marsepein.

Ik heb met succes ook de eerste 2x jam gebruikt, en dat ging wel goed. Heel dun laagje gebruikt.

ik hoop dat je hier iets aan hebt

succes (je mag ook mailen als je nog vragen hebt over melk/soja vrij)

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

11

Dankje!!
Ik ga het voor de pasen uitproberen met botercreme.
Ik had iets gelezen over melkvrije room waar haal je dat??
groetjes Kelly

12

Prachtig gemaakt

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

13

kellymero schreef:

Dankje!!
Ik ga het voor de pasen uitproberen met botercreme.
Ik had iets gelezen over melkvrije room waar haal je dat??
groetjes Kelly

melk vrije room? ik gebruik het recept van de melkvrije gele room van deze site
koemelk vrije gele room, ik gebruik dan geen hypo allergenen melkvervanger omdat ik dat niet in huis heb (mijn zoontje krijgt borstvoeding).
Ik maak het recept met 3 dl water en het is erg lekker, ziet er eerst nogal glazig uit maar als je de boter er bij doet wordt het echt gele room. Een vriendin van mij (met een kook/bak opleiding) vind mijn gele room lekkerder dan 'gewone' banketbakkers room, frisser van smaak.

verder weet ik niet of er nog iets is van een room (als in slagroom) die melk/soja vrij is.

succes

groetjes Anneke, www.taartspeciaal.nl

14

Leuk gemaakt voor je eerste baksel ;)

Groetjes Tweety!

15

Leuk gedaan! Mooie eerste taart.
Helaas heb ik geen tips voor je, hooguit dat je met jam een heel dunne laag kunt aanbrengen? Dan blijft het volgens mij beter zitten.

"Kleine muisjes hebben kleine wensjes, beschuitjes met gestampte mensjes" (John O' Mill)
Groetjes Natasja S