kellymero schreef:hallo allemaal,
Vanwege koemelk en soja vrij dieet dochter heb ik als ondergrond voor de marsepein een marsmellowpasta gebruikt. gevolg dus dat de taart supergoed gelukt was maar de volgende dag helemaal was uitgelopen en gezakt waardoor marsepein gescheurd was. Heeft iemand van jullie tips wat ik wel kan gebruiken onder de marsepein??? Heb jam geprobeerd maar dat was ook te nat en dat was dus ook geen succes.
Hoi,
wat ik gebruik voor koemelk/soja vrij dieet is botercreme gemaakt van wajang margarine met poedersuiker (250 gr wajang + 250 gr gezeefde poedersuiker, om de smaak lekker der te maken doe ik er een beetje vanille essence door, of voor andere smaakjes; pure chocolade of chocolade pasta, citroen essence)
In de wajang zit wel sojalecithine maar bij ons gaat dit goed (en onze dieetist gaf aan dat er meestal geen reactie op treed bij soja allergie met sojalecithine door de verwerking bij het maken/ontstaan van lecithine).
Je zou ook pure chocolade paste (AH, C1000) of orinoko chocolade pasta (in plastic pot) kunnen gebruiken als laagje onder je marsepein.
Ik heb met succes ook de eerste 2x jam gebruikt, en dat ging wel goed. Heel dun laagje gebruikt.
ik hoop dat je hier iets aan hebt
succes (je mag ook mailen als je nog vragen hebt over melk/soja vrij)