Onderwerp: wat doe ik niet goed?
Mijn taart zag er zo uit toen hij uit de over kwam... leek mij niet helemaal zo te horen... Heb er flink wat bc opgesmeerd, maar vraag me af wat ik anders zou moeten doen....
Je bent niet ingelogd. Inloggen of registreren.
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wat doe ik niet goed?
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
Mijn taart zag er zo uit toen hij uit de over kwam... leek mij niet helemaal zo te horen... Heb er flink wat bc opgesmeerd, maar vraag me af wat ik anders zou moeten doen....
Zo te zien zat er veel lucht in de mix.
Het is 10 min hoogste stand mixen, en dan nog eens 1 a 2 min laagste stand mixen.
Heb je dat gedaan?
zijn je verhoudingen wel goed? lijkt mij teveel ei of tekort gemixt
Hihi, het lijkt wel een pannenkoek aan de bovenkant
Ik weet alleen niet wat je misschien fout zou doen!
Ik dacht ook meteen: het lijkt wel een pannenkoek! Dan denk ik toch inderdaad dat er teveel ei in heeft gezeten? Je hebt misschien L of XL eieren i.p.v. M ?
Of te veel vet gebruikt om je vorm in te vetten? Zo zien mijn pannenkoeken er nl uit als ik boter in de pan doe en als ik dat niet doe dan zijn ze heel egaal bruin.
lijkt wel spongebob
maar lijkt wel veel lucht ja
Ik heb echt 10 minuten gemixt in de hoogste stand en 2 minuten erna op de lagere stand.
Ik moest 139 gram ei erin en heb er 5 eieren in gedaan. 1 ei is 50 gram, dus, zoals de beschrijving omhoog afgerond.
Ik heb wel veel bakspray gebruikt, maar ik had er daarvoor 1 gemaakt die niet in 1 stuk uit de vorm kwam.
Wat zou het zijn???
Uhh. 5 eieren???
5x50 gr is 250 gram eieren en je zegt dat je 139 gram ei nodig had??? Bij mij zijn dat dan afgerond 3 eieren.
Had vandaag precies hetzelfde bij mijn bolletjes vorm (ikea blanda schaal) ik had hem teveel ingevet met bakspray, bij het tweede bolletje heb ik minder bakspray gebruikt en deze werd hoger, mooier en droger en kwam prima uit de vorm. Iets minder bakspray gebruiken misschien? Wie weet..... Succes!
Op de bodem doe ik altijd bakpapier, en plak dit met een beetje bakspray vast.
Zijkanten spuit ik dan alleen met een beetje bakspray.
Ik doe indd ook bakpapier op de ondergrond en zelfs aan de zijkanten, zo komt ie er ook heel mooi uit!
Verder kan ik je niet helpen helaas!
Hallo,
Ik doe repen bakpapier in de bolvorm maar die zie ik dan wel in het gebak zitten, goed smeren dan wel
stom gerekend dus! lekker dommmm....
ik vond het ook al zo veel....
ga ook iets minder bakspray gebruiken, jullie horen wel hoe hij er straks uitkomt!
Ik heb echt 10 minuten gemixt in de hoogste stand en 2 minuten erna op de lagere stand.
Ik moest 139 gram ei erin en heb er 5 eieren in gedaan. 1 ei is 50 gram, dus, zoals de beschrijving omhoog afgerond.
Ik heb wel veel bakspray gebruikt, maar ik had er daarvoor 1 gemaakt die niet in 1 stuk uit de vorm kwam.
Wat zou het zijn???
zeker weten je bakspray! hiervan heb je veel minder nodig en in het begin spuitje een beetje extra om zeker te zijn met je pannekoekeffect als resultaat ....
Pagina's 1
Log eerst in inloggen or registreren om te reageren
DeLeuksteTaarten.nl Forum » Bakken & Vullen » wat doe ik niet goed?