1

Onderwerp: 4-kante taartvorm

Morgen ga ik voor het eerst een 4-kante biscuit maken.
Ben alleen zo bang dat het niet goed gaat als ik hem eruit moet halen, dat er een stuk afscheurt ofzo...

iemand tips wat ik het best kan doen??

2

Re: 4-kante taartvorm

Ik doe altijd eerst de bodem met een beetje bakspray spuiten.
Dan leg ik een stuk bakpapier erop.
De zijkanten bespuit ik weer met bakspray. :)

3

Ik denk dat inderdaad het invetten erg belangrijk is. Met of zonder bakpapier.
Maar je moet ook wel in 1x storten, niet twijfelen want dan trek je misschien tussendoor terug ofzo en dan is de kans groter dat ie breekt.
In principe gaat het storten gewoon hetzelfde als een ronde biscuit.

It ain't what you wud, it's the way that you wud it!It's a dirty job, but somebody's got to WUD it!

4 Laatst bewerkt door G.I. Jane (08-04-2009 22:44)

Ik vet de vorm (30x30cm) in met boter en doe dan een beetje cake of biscuitmeel in de vorm. Overtollige meel eruit kloppen, ik heb daar nooit problemen mee gehad met het eruit halen. Wacht echter niet te lang na het bakken, ongeveer 5 minuten nadat je de taart uit de oven hebt gehaald, dan gaat het allemaal goed.

Ik zet een plank op de vorm en draai hem dan om.

Groeten van Suzanne
Van huis uit Koopmans.

5

:grr: :s Heb dus net weer eentje omgekiept en jawel hoor. Hijligt weer helemaal uit elkaar. Snap dus echt niet wat er fout gaat. Ik heb hem goed ingevet, dus daar kan het niet aan liggen. Het enige waar aan het zou kunnen liggen is de nagel (of hoe je het ding ook noemt) die aan de bodum blijft plakken. Deze doe ik erin om de warmte te geleiden. Het lijkt altijd of deze aan de pan blijft vastplakken en daardoor de biscuit scheurt. Nou ik ga morgen maar eens kijken of ik hem nog mooi kan krijgen,anders maar weer een nieuwe bakken :s

Veel liefs Rafaëla

6

Ik werk zelf niet met een nagel, dus ik geef gewoon een schot voor de boeg. Als je de nagel nou eens op een stukje bakpapier legt. Dan blijft die dus niet plakken aan de bodem. Of goed invetten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

7

dat bakpapier ga ik zeker proberen. Thanks!

Veel liefs Rafaëla

8

Of de nagel goed invetten en met bloem bestuiven  of insprayen met bak spray werkt ook heel goed voor mij wat ik ook doe is de onderkant van de bak blik met bak papier bekleden dan weet je zeker dat er niks achter blijf plakken ;)

"Life is too short for drama & petty things, so laugh insanely, Love truly and forgive quickly".

Ook bloem over de bakspray / boter strooien, als je hem dan zoals hierboven al gezegd is ongeveer 5 minuten laat afkoelen en dan omkeert valt de biscuit zo uit je vorm.

10

Ik heb er nu een in de oven (voor een voebal taart) ben benieuwd..Word me eerste 4kante die ik ga vullen en bekleden..Is dat moeilijker als een ronde taart?

11

hij is gelukt en mooi strak!!!!!!!

Morgen opmaken!!

12

leeuwin schreef:

Ik heb er nu een in de oven (voor een voebal taart) ben benieuwd..Word me eerste 4kante die ik ga vullen en bekleden..Is dat moeilijker als een ronde taart?

Mijn ervaring is dat je bij een vierkant zeker niet moet proberen een dunne lap marsepein of fondant te gebruiken. Minstens een halve centimeter dik dus, en dan eerst de hoeken mooi laten aansluiten en vervolgens de rechte stukken 'voegen'. Er staat op het forum ergens een link naar een filmpje.

Succes!!

You got to believe that right here right now you're exactly where you're supposed to be