1 Laatst bewerkt door Just mi (08-04-2009 22:22)

Onderwerp: vraagje

een taart die met slagroom gevult wordt MOET dat perse in de koelkast bewaard worden?
Ik vul normaal met vullingen die buiten de koelkast bewaard kan worden, veel makkelijker

maar Ik kan dus niet de taart 1 dag van te voren maken en dan gewoon op de aanrecht laten zeg maar.
wie kan me hier even adviseren wat ik kan doen heb maar een klein koelkastje.

groetjes en bedankt alvast

2

Re: vraagje

slagroom MOET in de koelkast....het is niet anders :S

Je hart fluitsert, luister goed!

3

Tja, als je met iets vult waarvan je denkt dat je het buiten de taart ook aan nachtje uit de koelkast zou kunnen zetten, dan kan het wel.

Maar het gaat erom dat de vulling die gekoelt moet worden kan bederven buiten de koelkast. Je kan hem misschien ook ergens anders koel zetten.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Ik hou het wel gewoon bij mijn eigen vullingen (die zijn allemaal voor buiten de koelkast).
De persoon had gevraagt of het met slagroom kon, Maar de taart is veeeeeelste groot om hem in de koelkast te bewaren, en het zou jammer zijn als het door de vulling zou bederven.

In ieder geval bedankt.

5

Je kunt als optie banketbakkersroom geven?
Doe ik altijd als iemand perse slagroom wil.

Groetjes Charissa Kom eens een kijkje nemen in onze winkel in Arnhem!!
Website: www.droomtaarten.nl

6

Maar er is toch niet zoveel overeenkomst met slagroom als je banketbakkersroom met water aanmaakt? Of snap ik het nu niet?

Maar het zal wel iets van suiker zijn - Bløf
Happy Baking, webwinkel en winkel in Den Haag

7

marianne schreef:

Maar er is toch niet zoveel overeenkomst met slagroom als je banketbakkersroom met water aanmaakt? Of snap ik het nu niet?.

ik begreep hem ook al niet helemaal :D

bijna al mijn vullingen zijn koelkast vullingen ze gaan bij dan ook allemaal de koelkast in .. als de taart te groot is om in de koelkast te passen (zo'n grote bakblikken heb ik niet eens ze passen er allemaal in )
maar dan zou ik gewoon voor een stapel gaan
dat moet toch passen ?

wat is eigenlijk geen goede rede om een taart te bakken ???
mijn taartjes kijken ???  www.taartenlaantje.nl

En anders ben je toch echt toe aan een koelcel :lol:.

9

Ik heb het wel gedaan hoor. 's avonds taart gevuld met slagroom voor volgende ochtend. maar het was toen geen warm weer. Langer dan alleen dat nachtje of met de weersverwachting voor dit weekend zou ik het niet durven. En tegenwoordig hebben we een extra koelkast in de schuur staan voor gelegenheden. (Taarten dus ;) )

If life gives you lemons, make lemoncurd.