1

Onderwerp: Echte barbie in een taart...

Mijn oudste dochter wordt begin mei 4 jaar... goed excuus om weer een taart te maken ;)
Bij het zoeken naar welke taart het moest worden, keek ze hier regelmatig mee op de site en het werd al snel duidelijk welke soort taart het moet worden: een poppentaart!
Leuk leuk leuk!
Ze is dol op Belle, dus dat zal het ook worden...

Ik heb ondertussen zowat alle barbietopics op het forum afgelezen en ik begin stilaan een beeld te krijgen van hoe en wat ik ga nodig hebben.

Maar nu... ik zou dolgraag een echte barbiepop daarvoor gebruiken ZONDER de voeten er af te halen, op die manier krijgt ze die daarna om er nog mee te spelen (ze is dol op poppen)
Hoe doe ik dat dan het beste?
Is het opgelost als ik er een rechthoekige of ronde laag biscuit met bedekking onder zet? Dus eigenlijk een soort van mini-stapeltaart van maken... of is dat nog te kort?
Het is ook niet de bedoeling dat we 2 weken later nog steeds taart zitten eten, dus 2 lagen zou al te veel zijn.
Iemand dit al gedaan, dat vond ik nu niet meteen terug met de zoekfunctie.

Voor de rest, wat is voor kindjes nu een favoriete vulling?
Dus niets alcohol-achtigs in (dat komt hier zowiso niet in huis, dus dat wordt een uitdaging om later leuke volwassentaarten te blijven vinden ook ;) en niet te veel gewoon slagroom/boter toestanden, maar echt lekker en leuk voor kindjes

2

Re: Echte barbie in een taart...

Hoi,

Ik heb al een paar keer een mega-mindy barbie taart gemaakt. Ik bak mijn taart in de Wondermold en dan doe ik eigenlijk iets meer mix maken dan gebruikelijk.
Nu moet ik zeggen dat ik hem nog net te laag vond voor de barbie. Dus ik zou zeker een taartje eronder doen. Joh dan vries je toch nog iets in...

Als je de barbie in een stevig boterhamzakje stopt daarna vanaf haar middel met plakband haar benen goed intapen tot haar tenen. Zo blijft de pop goed schoon. Verder ben ik nu wijzer geworden om voordat je de barbie in de taart steekt eerst een gat voor te boren (uit te hollen).. Hihi had ik de eerste keer niet gedaan en inderdaad daar ging mijn taart weer twee cm naar beneden!!

Mijn kinderen vinden gele banketbakkersroom met mandarijntjes erg lekker!!
Zelf heb ik net de champagnebotercreme met verse aardbeien gemaakt, zou je toch eens moeten proberen.

Ik wens je heeeel veel succes met het maken!!
Enne kijk nu al uit naar je resultaat!

groeten, Bianca
TAART in huis

3

Misschien kan je bakken in een tulband vorm. Die zijn hoger. Desnoods nog zo'n klein tulbandje erbovenop.

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

Bokkepootjesvulling vinden veel kinderen (ikzelf trouwens ook) erg lekker. Bovendien is het heel snel en simpel gemaakt. Men neme een pak bokkepootjes van de supermarkt. Gooit die in de 'keukenhakker' (alleen de koekjes h

Groetjes v. Annette.

hoihoi
Toevallig pas een barbietaart (1e) voor mijn dochter gemaakt. Ik heb een tulbandvorm genomen en een kleine glazen schaal om er bovenop te zetten (loopt de jurk mooi door) en hier een gat in gemaakt met de appelboor. Bij de Zeeman een 'barbie' gekocht voor

6

Van de meeste barbies kun je de benen eraf halen en ze er later weer gewoon opzetten! Hoef je geen grotere taart te maken en kan je dochter ook gewoon met de barbie spelen later! Succes!

Kijk ook voor De TaartenAgenda 2014 op www.lilotaart.nl !

7

Ik maak de barbietaart gewoon met de hele barbie erin,geen ondertaart of zo.
Gevult met iets wat hoogte geeft om hem wat hoger te maken ,geen jam dus,maar iets wat je makkelijk dik kan vullen Bastognekoekvulling of botercreme met nutella hogen lekker op.En dan 3-4 lagen vullen. Bij mij geeft dat geen probleem. idd ff iets uithollen,en de barbie in folie inpakken.
Ik heb dan ook de wondermold tot mijn beschikking.

Succes

8

Ook ik doe de hele barbie in combi met de wondermold..gaat prima... wrap in cellofaan Mrs.Barbie en ze gaat er zo in... verpak ook altijd het jurkje er leuk bij....Ik gebruik de grotere barbie's van de zeeman zijn 1.99 ofzo.. Heb ook wel de pinpopjes maar tot nu toe alleen maar het vezoek voor hele babrie's
succes

mijn nieuwe website is in de lucht...neem een kijkje op www.personaltouch-cakes.com