Onderwerp: Diverse vragen over bakken, kleuren en bekleden
Hallo,
Ik ben nieuw op de site (en nog een groentje in het taarten bekleden) en heb wat vragen voor jullie ervaringsdeskundigen
Ik heb 1,5 week geleden een workshop gevolgd en gisteren voor het eerst thuis alleen een taart bekleed. Nu kom ik wat dingen tegen waar ik vragen over heb:
* Hoe zorg je dat bij het maken van biscuitdeeg je geen klontjes bloem/maizena in het beslag krijgt? Bij mij wil alle bloem graag bij elkaar zitten waardoor je dus ingekapselde bloembolletjes krijgt...
* Gisteren heb ik mijn houten deegroller gebruikt, was niet zo'n succes want de fondant bleef plakken... Volgens mij kwamen hierdoor de scheuren in het fondant, klopt dat dat het daar door is?? Vandaag maar even ergens een plastic deegroller halen!
* Hoe kan je zorgen dat letters (gebruik tappits) geen rafelrandje hebben? Is dat een kwestie van de fondant dunner rollen? Omdat de fondant in de tappits bleef zitten heb ik er huishoudfolie tussen gelegd, maar toen kreeg ik dus rafels.
* Vrijdag wil ik een paarse taart gaan maken met een witte strik met zwarte biesjes. Ik heb al wel gelezen dat zwart niet makkelijk te maken is. Is dit echt zo moeilijk??
Om te laten zien wat ik al gemaakt heb hier 2 foto's. De bovenste heb ik tijdens de workshop gemaakt en de 2e heb ik zondag gemaakt als cadeau voor de verjaardag van mijn opa en oma.
Ik hoop dat de foto's niet te groot zijn, weet niet hoe ik ze moet verkleinen...