Onderwerp: Eerste taart!
Hallo iedereen!
Nieuw beginnend lid alert!
Ik heb zojuist mijn eerste biscuitgebak uit de oven gehaald en heb al gelijk 100 vragen
Heb gewoon de mix uit de webshop gebruikt in een springvorm. De taart ziet er mooi luchtig uit, maar niet echt zoals de plaatjes die je overal tegenkomt! Om te beginnen zijn de onderkant en zijkant korst-loos, dus helemaal sponzig en een heel klein beetje plakkerig. Ik heb de vorm van tevoren ingevet met margarine en er bloem overheen gedaan. Toch wilde de taart niet zomaar uit de vorm komen: aan de onderkant en zijkant van de springvorm zit nu een plakkerig 'laagje' wat volgens mij de mooie buitenkant van mijn taart had moeten zijn. De bovenkant van mijn taart (na omkering dus onderkant) is wel redelijk geworden, alhoewel niet helemaal egaal, maar dat zal wel nooit zoals de plaatjes worden! Weet iemand waarom de taart niet uit vorm kwam, maar een plakkerig laagje achterliet op de vorm? Ligt dat aan mijn invetmethode of omdat ik het niet op een rooster heb gebakken of niet lang genoeg heb gebakken (uiteindelijk 45 minuten op 170 graden in mijn magnetron-electrische oventje).
Hiernaast is de taart aan de ene kant bijna twee centimeter hoger gerezen dan aan de andere kant. Is hier nog wat aan te doen?
Laatste vraag: hoe lang moet de taart afgekoeld zijn voordat je deze mag gaan doorsnijden?
Als ik nog meer vragen heb laat ik het nog wel weten. Ik ga maar proberen toch wat van deze taart te maken!
Ik hoop op jullie antwoord!!