1

Onderwerp: overgebleven marsepeinbolletjes

ik had het een en ander liggen aan kleine beetjes marsepein en aangezien ik alles weg wilde hebben, zodat ik weer vers kon beginnen heb ik het volgende gemaakt,

een bolletje maken van marsepein, hierin een hazelnoot gedrukt en weer netjes rond gemaakt en daarna door gesmolten chocola gedoopt.

tipje,  ik heb hier satestokjes voor gebruikt.  eerst satestokje door de hazelnoot en marsepein prikken en daarna door de chocola, zo kan je ze laten drogen door ze in een glas te zetten.

waren echt heel erg lekker en heel simpel

Wat een bloemetje?  nee van mij krijg je een taart!!!

2

Re: overgebleven marsepeinbolletjes

Ohh lekker.....
Opgeslagen.....:lol:

3

Oh en de hazelnoten grooeien hier in de straat!!! Noge ven wachten tot de herfst (moet er nog niet aan denken)

Groetjes, Ilonka
Leven en laten leven, maar geniet van elke dag.

4

http://www.odin.nl/nl/recept/showrecept … &num=2

Misschien dat je hier je restjes ook in kunt verwerken ?

5

Op de site van taste of life (tasteoflife.nl) staat een recept voor mozartkugeln van Rudolph van Veen. Misschien ook een lekker ideetje om restjes marsepein weg te werken?

6

heerlijk!!! ik zit ook net te kijken naar die mozartkugeln hmmmm
denk dat ik maar eens ga proberen wat bonbonnetjes (balletjes) te maken :D

groetjes José

7

In het recept van Rudolph van Veen wordt rum door de marsepein gekneed. Uit Hongarije krijg ik wel eens de Hongaarse variant met kersen, frambozensmaak e.d. Misschien ook lekker om Patidess door de marsepein te kneden (vooral voor als er kinderen van eten).