Onderwerp: Bakpannen PME vraag! (sproedje, lang verhaal)
Ik heb net de 25 cm bakpan gebruikt. Een keer met de verhouding voor 25 cm, maar die was zo laag, die moet ik dubbel vouwen en daarna de verhouding voor een taart van 30 cm, maar ook hier kwam het kapsel bij lange na niet boven de pan uit. Ik snap er niets van.
Ik heb de verhoudingen volgens de tabel van hier gebruikt en ik gebruik de biscuitmix de luxe van TaartenDecoratie.nl
Ronde vormen
Maat (= doorsnede)
25
30
Biscuitmix
315
450
Ei (in gram)
240
350
Water (gram = ml)
32
45
Zodra de taart uit de oven komt, leg ik hem op een rooster om af te koelen, maar direct zie je, dat er een soort van laagje over de onderkant (en bovenkant ook, maar dat is dan toch de onderkant :-S) ligt met lucht eronder, dat je er van af kunt trekken.
Beide taarten hebben 35 minuten in de oven gestaan op 175 graden. Voor die van 25 cm. was dat iets te lang, maar voor 30 cm goed (gaar).
Ik heb net als anders bakspray van Dr. Oetker gebruikt en ik gebruik de bakmix de luxe van taartendecoratie.nl. In tegenstelling tot mijn springvormen heb ik nu geen bakpapier gebruikt, omdat ik dacht, dat dat nu niet nodig was.
Ik heb niet echt de tijd (en de rust) om het de komende dagen nog een paar keer te proberen voor de bruidstaart van vrijdag. Dus, dan gebruik ik mijn springvormen maar. Maar het moet toch gewoon lukken?
Wie o wie?!
Liefs,
Kim