Onderwerp: Zwarte taart --> zwarte tanden??
Hallo,
Voor een zwart-witte feest-/bruidstaart (gaat om zoveel jarig huwelijk) ben ik aan het bedenken wat ik wil gaan maken. Aanvankelijk was mijn idee een stapel van 3 taarten, waarvan de onderste en bovenste wit-met-zwart en de middelste omgekeerd, dus zwart-met-wit.
(Een soort van proeftaartje heb ik al eens gemaakt en hier laten zien:
)
Nu lees ik alleen steeds over mensen met zwarte monden en tanden bij deze kleur taarten. Lijkt me tijdens zo'n feestje niet zo geslaagd.
Maar hoe zit het nou precies daarmee? Zijn die opmerkingen vooral grappend bedoeld en valt het wel mee? Of resulteert zwarte taart ook echt in feestgangers met een zwarte giechel? Ik heb dit proeftaartje aan mijn ouders meegegeven en later gevraagd of zij iets hadden gemerkt bij/na het eten. Niet dus. Bekleding was in dit geval met zwarte Regalice fondant. Maar eigenlijk wilde ik - omdat de meesten dat lekkerder vinden - voor Pettinice gaan, ofwel zelf gekleurd (ook al horrorverhalen over gelezen) ofwel voorgekleurd. Iemand nog ervaring met wat wel of juist geen zwarte monden oplevert? De bekleding moet in elk geval fondant gaan worden.
Ik twijfel nu namelijk of ik de middelste taart misschien niet beter wit met zwart kan maken, ik lees alleen ook weer dat zwarte icing zo lastig/niet goed mogelijk is.
Wat zeggen jullie?